Міністерство фінансів збирається зобов'язати власників дорогих машин платити додатковий податок. Про це йдеться в повідомленні прес-служби міністерства.

Податок вираховуватимуть із власників автомобілів вартістю понад 1 млн .грн. Платіж залежатиме від об'єму двигуна.

"Цей податок зайвий. Адже вже з власників дорогих авто стягують так званий податок на розкіш – 25 тисяч гривень у рік. Також є податок у пенсійний фонд -3-4 відсотки від вартості автомобіля. Якщо машина дорожча 500 тисяч гривень, стягують більший податок – 5 відсотків від вартості авто", - говорить "Знай" Олег Назаренко, голова Асоціації автоімпортерів і диллерів.

Читайте також Каждый четвертый автомобиль на вторичном рынке - краденый

На його думку, цим податком не вдасться наповнити державний бюджет, бо на його адміністрування йтиме багато державних грошей.

Популярні новини зараз
Подорожчання майже на 40%: українців чекає "сюрприз" у платіжках Дніпровська дівчина-хатико повернулася, але тепер вона нападає на людей Спіймали на вулиці та примусово відвезли в ТЦК: українцям розповіли, як себе поводити Українцям видають 3600 грн на місяць: виплата тимчасова, варто поспішати
Показати ще

"По-перше, потрібно, аби якась державна служба контролювала цю сплату, перевіряла водіїв. Необхідні будуть спеціалісти, які працюватимуть із документацією. Фахівці, що займаються акцизами цього не робитимуть. Це означає, що потрібно набирати нових людей. По-друге, у пропозиції Мінфіну вказано "автомобілі дорожчі 1 мільйона гривень ринкової вартості". Якщо на машині десь буде подряпина чи дефект, то ринкова вартість буде нижчою. Це дає можливість експертам применшувати вартість машини, вказавши у відповідному протоколі пошкодження. По-третє, люди ухилятимуться від сплати цього податку так само, як це робили при сплаті транспортного збору. Тоді, не дивлячись на контроль ДАІ, у бюджет надходило лише 60 відсотків коштів", - прогнозує експерт.

Він вважає, що податок працюватиме лише тоді, коли він вираховуватиметься автоматично.

"Наприклад, податок на депозити і військовий збір. Банк сам вираховує із доходу депозиту потрібну суму, надсилає куди треба. Все робиться автоматизовано й фінустанови не можуть його уникнути. На жаль, з автомобілями подібна схема може спрацювати лише в перший рік при покупці авто в автосалоні", - вважає Олег Назаренко.

Після знецінення гривні ціни на автомобілі піднялися у три рази. Ті машини, які в середині 2013 року коштували 500-580 тис. грн, зараз продають дорожче 1 млн. Вище цієї суми коштують майже всі німецькі та японські автомобілі.

Подібні ініціативи уряду призводять до розколу в суспільстві, з автомобілістів вираховують більше податків ніж із людей без машин.

"Я розумію логіку влади. Автомобілістів в Україні 8 мільйонів, а а електорату без машин приблизно - 40. Вигідніше показувати, що податки беруть саме із власників автомобілів. І за рахунок заможних людей дбають про бідніших. Це мені вже нагадує 30-ті роки. Більшовики теж робили ставку на розкол суспільства на основі різниці матеріального статусу", - вважає експерт.