Зараз вітчизняні мережі АЗС тримають завищені ціни на пальне заради збереження високого прибутку. Державні контролюючі органи не домагаються від власників заправних мереж зниження цін до економічно обгрунтованих.

"Дійшло вже до того, що в оптовому продажі пальне коштує 16-17 гривень за літр, а на заправках його продають по 20-22 гривень. Тобто мережі заробляють більше 3 гривень на кожному літрі пального", - пояснює "Знай" Володимир Бутко. Він розповідає, як протистояти високим цінам законним способом.

1. Бойкот мереж, які продають дороге пальне

Якщо на заправні мережі в день приїжджає на 30 відсотків менше водіїв, заправка має збитки, бо вона заробляє основні гроші на обертах і рітейлі.

"У Києві всередньому на одну заправку заїжджає 30 машин. Кожна залишає для заправки 60-80 гривень чистого прибутку. Причому не лише за рахунок бензину, а й завдяки продажам хот-догів, кави, чаю та супутніх товарів. Якщо до них в день приїжджає на третину менше людей, денний дохід падає на 6-8 тис. грн. місячний — на 240 тисяч гривень. Це лише для однієї заправки. У масштабах цілої мережі цифра перевалює за мільйон гривень", - пояснює експерт.

Популярні новини зараз
"Земля затремтить під ногами": ясновидець Герман побачив точний рік перемоги України Почекайте з покупками: виплати пенсій затримають Одні поїдуть, інші не доживуть: як зміниться Україна у найближчі 15 років Два тарифи на воду: нові ціни встановили для мешканців багатоповерхівок та приватного сектору
Показати ще

2. Бойкот однієї мережі раз на три місяці

Не їздити лише на одну заправку, що продає дороге пальне. Бойкотувати її протягом 3-4 місяців. За цей період адміністрація піде на поступки й знизить ціни. Тоді варто переходити на бойкот іншої дорогої мережі.

"Але важливо не закінчувати бойкот, поки вони не змінять ціни на стелі перед заправкою. Бо кожна мережа від подібних акцій намагатиметься відкупитися якимись картками, знижками й програмами лояльності. Для них це вигідніше, бо програми потім можуть скасувати або змінити умови", - пояснює фахівець.

3. Страйк перед Антимонопольним комітетом й іншими урядовими установами

Діяльність влади й різноманітних державних установ оплачують із податків громадян. Тому кожен має право вимагати від влади виконання обов'язків.

"У випадку із мережами АЗС видно, що влада не виконує своїх обов'язків, тому доцільно вимагати дві речі — або закриття цих установ як безкорисних, або змінювати в них керівництво", - каже Володимир Бутко.

4. Перехід на газ

За 12-13 тис. грн автомобіль можна перевести на газову установку. Тоді використовувати бензин не прийдеться. А заправитися газом можна на будь-яких АЗС. Його якість від бренду заправки та походження не залежить.

"Минулого року в Україні був бум на купівлю газових установок. Продажі бензину і дизпалива впали на 15 відсотків. Якщо наступного року на газ перейде хоча би 10 відсотків активних водіїв, продажі бензину суттєво впадуть ще на 7-8 відсотків по всіх мережах. Відповідно тримати високі ціни на заправках буде не вигідно, бо попит низький. Мережі потроху знижуватимуть ціни", - каже фахівець.

5. Перехід на електрику

Можна купити електромобіль за 400-600 тис грн, а можна переобладнати своє авто на електротягу. В Києві така послуга коштує 120-160 тис. грн залежно від авто та параметрів електродвигуна й акумуляторів. Переобладнане авто проходитиме 100 кілометрів не за 220 гривень, як на бензині, а за 10 грн.