Як торгові мережі нав’язують покупцям додаткові послуги

Економіка
11.11 20:13
Володимир Гук
9693
0

Українські мережі магазинів побутової техніки за останні роки опанували ряд шахрайських схем. Завдяки ним виманюють у своїх покупців від 300 грн і більше. На цьому офіційно побудована політика магазинів, помітили в Асоціації торговельних мереж.

"Вони пропонують за гроші додаткову гарантію. Скажімо, виробник дає на холодильник 3 роки гарантії, а продавці зобов'язують купити гарантію від мережі ще на рік чи три. Говорять, це обов'язково. Деякі навіть відмовляються продавати товари без своєї гарантії. Цим порушують закон про захист прав споживачів", - каже економіст Олександр Бойко.

За додаткову гарантію в 1 рік зазвичай просять 300 грн, за 5-річну гарантію — 500 грн.

"Вони розраховують на пенсіонерів і тих людей, що не вникатимуть особливо. Позиціонують свою гарантію так, як наче без неї не обійтися. А потім, коли річ ламається, направляють людину до майстерні виробника. Гарантія торговельної мережі починається тоді, коли закінчується перша", - каже він

Також мережі не рідко пропонують товар взагалі без гарантії. А коли покупець вже збирається придбати техніку, просять доплатити за свою гарантію 100 грн. Без неї, мовляв, по закону, не можуть реалізувати річ.

"Такі випадки мають місце, коли мережі продають контрабандний товар. Найчастіше це буває при продажі телефонів, планшетів й інших гаджетів. Всі світові виробники можуть гарантувати службу своїх речей лише у випадку, якщо вони ввезені законно. У ціну кожного телефона, пилососа чи праски входить його гарантійне обслуговування. Оскільки ці речі завозять нелегально, то вони в закупці дешевші. А мережа може заробити більший наварі при реалізації нелегальної техніки", - пояснює.

Нерідко в невеликих мобільних салонах пропонують послуги з налаштування нового телефона. Беруть за це 100 грн.

"Це розраховано на людей за 50 здебільшого. Продавці бачать, що для покупця це перший сенсорний смартфон у житті й користуються цим — налаштовують там годинник, встановлюють різні додатки", - каже Володимир Борисов, спеціаліст із ремонту техніки. Він кілька разів натрапляв на таких продавців.

При продажі ноутбуків, нетбуків чи стаціонарних комп'ютерів у супермаркетах електроніки пропонують купити сертифікат на обслуговування цієї техніки — встановлення операційної системи, чистки кулера раз на півроку та встановленні потрібного пакету програм.

"Мало того, що вони наварюють на цій послузі понад 300-400 відсотків, так часто ще й роблять неякісно. Програми встановлюють крадені, які потім починають глючити. Після чистки кулера можуть забути закрутити шурупи в корпусі комп'ютера" — пояснює він.

Відповідно до закону захисту споживачів, представники мереж не мають права вимагати купівлі гарантії чи додаткових послуг.

Нагадаємо, заради безкоштовних смартфонів iPhone 7 двоє українців змінили свої імена й прізвища на Айфон Сім

Автор матеріалу: Володимир Гук

ЦІКАВІ МАТЕРІАЛИ

Loading...
ПолітикаВибір редакціїРозслідування16.01
ПолітикаВибір редакціїРозслідування08.01
ПолітикаВибір редакціїРозслідування05.01

Вибір редакції


все лучшие материалы по версии редакции ›

Фото та відео

МИ В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

Підписуйтесь на нас у соціальних мережах, аби завжди бути в курсі найсвіжіших новин та найцікавіших подій

Догори