Партнер українського оборонпрому "Кий Авіа" продовжує працювати в Росії

Політика
19.12 16:44
Матеріал підготував Денис Сорок
23895
0

В Україні склалася абсолютно безглузда ситуація в боротьбі із зовнішнім і внутрішнім ворогом в особі російських агентів. З одного боку, одні компанії, хоч якось пов'язані з країною-агресором, "видавлюються" з українського ринку під девізом захисту національних інтересів. З іншого - найбільш секретні організації спокійно укладають контракти з фірмами, які працюють і в Україні, і в Росії. Так, Генеральний штаб і "Укроборонпром" довірили перевезення своїх співробітників компанії "Кий Авіа", яка працює в Росії і в Криму.

Після анексії Криму та початку війни на Донбасі Україна нехай і з труднощами, але намагається розірвати будь-які зв'язки з Російською Федерацією. Головним завданням влади було припинити промислове співробітництво нашої оборонки з підприємствами країни-агресора. Це потрібно для захисту країни.

Незважаючи на те, що розрив зв'язків став ударом для наших підприємств, російський ВПК також постраждав. Адже багато комплектуючих до їхньої техніки, ідей щодо вдосконалення і нових розробок раніше йшли в Росію з України. Тепер все це стало недоступним.

Єдиний варіант дістати хоч якусь інформацію - промислове шпигунство. І Росія цим активно промишляє. Завдання ж українських спецслужб і військових - виключити будь-які, навіть мінімальні можливості для роботи агентів Кремля у нас в країні. І судячи з ситуації, що склалася, це не завжди виходить. Хоча можлива загроза лежить на поверхні.

Вони працюють з агресором

Існує така теорія, що коли хочеш щось заховати, поклади це на видне місце. Схоже, ця теорія спрацювала і у випадку спільної роботи вітчизняної оборонки і компанії "Кий Авіа". Наші інсайдери простежили в такій співпраці небезпечні перспективи. Але про все по порядку.

Компанія "Кий Авіа" надає послуги з придбання квитків на всі види транспорту. І на ринку працює досить давно. Після розвалу Союзу вона поступово еволюціонувала від колишніх кас "Аерофлоту" до великого оператора не тільки в Україні, а й у Росії.

Але Революція Гідності, анексія і війна мали внести свої корективи в роботу компанії. Зокрема, українська компанія не змогла б працювати в країні-агресорі далі. Але зазначені фактори їй не завадили.

Донедавна "Кий Авіа" була публічною компанією і зобов'язана була публікувати щорічний звіт про діяльність. Останній датується 2015 роком. Саме в цьому документі є тривожні деталі.

Так, у розділі "Опис бізнесу" серед інших структурних підрозділів компанії значиться представництво ПАТ "Київське агентство повітряних сполучень "Кий Авіа", акредитоване на території Російської Федерації, що розташоване за адресою Москва, Ленінградський проспект, 37 і здійснює господарську діяльність на території РФ.

Крім цього "Кий Авіа" є учасником систем взаєморозрахунків BSP Росія (маючи приблизно 100 прямих агентських договорів). Також компанія є членом ТКП Росія (Транспортна клірингова палата. - Ред.). ТКП заснована в 1994 році авіакомпаніями Росії і країн СНД відповідно до розпорядчих документів Департаменту повітряного транспорту Міністерства транспорту Російської Федерації.

Кримська "дочка"

Ще одна цікава деталь в сучасній історії компанії "Кий Авіа" - робота на території анексованого Криму. Сайт компанії є як з російською реєстрацією, так і з українською.

Незважаючи на те, що більшість українських компаній після захоплення півострова припинили там свою діяльність, "Кий Авіа Крим" продовжує активно працювати, продавати квитки на переліт до Криму з РФ. Хоча будь-які перельоти на анексовану територію заборонені.

До речі, як в українському, так і в російському "Кий Авіа Крим" генеральним директором значиться одна і та ж людина - Ковальська Лариса Володимирівна.

У тому ж звіті за 2015 рік є відомості, що стосуються участі емітента у створенні юридичних осіб. Зокрема, там зазначено, що українська компанія є засновником "Кий Авіа Крим" і володіє пакетом акцій у розмірі 31,5%.

Більше того, кримська "дочка" компанії швидко зорієнтувалася в ситуації і переоформила документи відповідно до законів Російської Федерації. Так, 26 листопада 2014 "дочка" отримала Свідоцтво про внесення відомостей про юридичну особу в єдиний державний реєстр юридичних осіб РФ.

А 21 вересня 2015 року АТ "Кий Авіа Крим" було внесене в єдиний федеральний реєстр туроператорів. Сьогодні компанія є одним з основних операторів з продажу турів і квитків кримчанам.

До речі, компанія займає активну позицію в житті півострова. Вона навіть отримала подяку за участь у відновленні пам'ятника Катерині ІІ в Сімферополі.

Співпраця з оборонпромом

З огляду на вищевикладене, стає дивним той факт, що компанія "Кий Авіа" стала переможцем одразу двох тендерів на забезпечення квитками Генерального штабу України і держконцерну "Укроборонпром".

Та й самі тендери, хоч і проходили без явних ​​порушень, все ж викликали підозру в експертів. Щодо конкурсу на купівлю квитків для Генштабу. Оборонне відомство планувало придбати 359 квитків на суму 4,7 млн ​​грн.

При цьому "Кий Авіа" запропонувало більш вигідну ціну - майже на мільйон гривень дешевше - і перемогло. Це безпрецедентне явище в історії тендерів, коли компанія, що надає послуги, готова знизити ціну одразу на мільйон гривень.

Таким же безпрецедентним став і тендер, проведений корпорацією "Укроборонпром". До складу корпорації входить понад сто підприємств, що спеціалізуються на розробці і виробництві озброєння і техніки, науковій діяльності та експортно-імпортних операціях. Корпорація оголосила тендер на два лоти: послуги з бронювання квитків, місць проживання в готелях, трансферів, автотранспорту в країни Європи, Північної і Південної Америки, України; послуги з бронювання квитків, місць проживання в готелях, трансферів, автотранспорту в країни Південно-Східної Азії, Африки, Австралії, Близького і Середнього Сходу.

Орієнтовна вартість лотів становила трохи більше 11,6 млн грн. Хід аукціону був дуже цікавим. Так, перший лот оцінили майже в 5,1 млн грн. У тендері брали участь чотири компанії. І незважаючи на заявлену суму, "Кий Авіа" запропонувала значно меншу ціну. Вона перемогла з пропозицією майже в 3,2 млн грн.

За другим лотом послуги оцінили в 6,5 млн грн. І тут "Кий Авіа" виграла, зменшивши ціну до 2,6 млн грн.

За словами експертів, таке серйозне зниження ціни може свідчити про два фактори. Або в "Укроборонпромі" відірвалися від реальності і оцінили послуги занадто високо, або компанії "Кий Авіа" було вкрай важливо перемогти в цих тендерах. Та настільки, що вони готові були проігнорувати ринкові реалії і працювати собі на шкоду.

Згідно з тендерними документами, компанія "Кий Авіа" в боротьбі за "оборонку" пропонувала нереальні ціни. Так, вона гарантувала проживання в готелях Лондона за 670 грн на добу чи в Брюсселі за 500 грн на добу.

"Таких цін просто бути не може. Це ціна за місце в хостелі. Я ніколи не повірю в те, що наші чиновники І та ІІ рангів погодяться жити в кімнатах по 6-8 осіб. Та це й нерозумно, поселяти оборонного експерта, інженера або чиновника в такому небезпечному місці", - зазначив наш інсайдер.

Небезпечний дзвіночок

З одного боку, можна припустити, що таке зниження цін в ході тендерів викликане готовністю бізнесу йти назустріч чиновникам в економії бюджетних коштів. Однак дуже вже неправдоподібно це виглядає.

Наш експерт вважає ці тендери надзвичайно підозрілими з огляду на те, що компанія, яка працює у ворожій для України державі, забезпечуватиме поїздки і проживання наших військових кадрів, які можуть володіти секретною інформацією.

"І проблема тут навіть не в лихому чи злочинному намірі самої компанії. Може, його і зовсім немає. Вона є учасником систем взаєморозрахунків BSP Росія, членом ТКП Росія. А це означає, що вся інформація про клієнта: маршрут його поїздки, квитки тощо - потраплятиме в російську базу. А за їхніми законами персональна інформація зберігається на серверах у Російській Федерації і доступна спецслужбам", - пояснив експерт.

Це значно полегшує роботу російській розвідці і промисловим шпигунам. Володіючи повною інформацією про переміщення співробітників Генштабу України та "Укроборонпрому", їм буде нескладно отримати від осіб, які їх цікавлять, будь-яку секретну інформацію.

Ситуація, що склалася, вкрай неоднозначна. З одного боку, оборонні відомства знайшли постачальника недорогих послуг, що добре для бюджету країни. З іншого - існує небезпека просочення секретної інформації. В сьогоднішніх реаліях слід вживати максимальних заходів безпеки, щоб зберегти державну таємницю.

Теги: Кий Авіа, BSP Росія, ТКП Росія, Укроборонпром
Автор матеріалу: Матеріал підготував Денис Сорок

ЦІКАВІ МАТЕРІАЛИ

ПолітикаВибір редакціїРозслідування18.01
Loading...

Вибір редакції


ПолітикаВибір редакціїРозслідування05.01
СуспільствоВибір редакціїРозслідування03.01
все лучшие материалы по версии редакции ›

Фото та відео

МИ В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

Підписуйтесь на нас у соціальних мережах, аби завжди бути в курсі найсвіжіших новин та найцікавіших подій

Догори