Брехня туроператорів: що може перетворити відпочинок на пекло

Суспільство
06.01 17:39
Катерина Головата
2442
0

Можна буквально за годину зібрати рюкзак, поїхати на вокзал, купити квиток у будь-який напрямок і поїхати відпочивати. З одного боку, здавалося б, все просто. Але як вибрати готель, де знайти цікаві екскурсії та найзручніший маршрут - часто ці нюанси недосвідчені туристи ставлять на другий план. Воно і зрозуміло: буквально з перших днів відпустки мало кому хочеться морочитися над деталями, витрачаючи нерви і час на скрупульозне планування відпочинку. Та й чи потрібно, якщо, як багато хто вважає, за клієнта це вже зробив туроператор.

"Найбільший мінус - це те, що про всі мінуси тобі ніхто не розповість"

Зрозуміло, що яким би чесним і правильним не був оператор, ніколи напевно не знаєш, за що віддаєш свої гроші. Поїздка через турфірму може виявитися справжньою лотереєю, адже на папері легко розписати красиву картинку, а дійсність може бути трохи похмурішою, ніж глянцеві рекламні буклети.

Найшвидша поїздка

Існує думка, що контракт з оператором є запорукою успішної та спокійної поїздки. Однак, за словами експертів, це - помилкове уявлення. Уявіть собі, що контракт укладений, але перед самим вилітом туроператор, який організовує поїздку, оголошує себе банкрутом. Схема дуже проста: продати якомога більше турів, а потім піти з ринку зі словами: "Вибачте, ми - банкрути". Про подібні виверти порталу "Знай.ua" більш детально розповів працівник однієї з турфірм Києва Артем Бортник.

"Гроші у людей за тури взяті, а виплат у такому разі не буде. Страхова нічого не виплачує, тому що в договорі зазначено: страхові суми у разі банкрутства оператора виплачуються за рішенням Адміністративного суду. А за фактом, якщо у нас фірму оголошують банкрутом - до суду справа не доходить", - пояснює експерт.

Читайте також: Візовий режим: бочка дьогтю в чергових обіцянках

За його словами, оператор або турфірма дійсно може збанкрутувати, але без постанови суду ніхто не буде розбиратися. У кращому випадку ображений клієнт отримає банківську гарантію, яка покриє незначну частину сплачених за тур грошей.

Перше, що повинно насторожити - це раннє бронювання та підозріло низькі ціни на ринку. Можливо, компанія навіть відправила деяких туристів відпочивати, щоб придбати собі ім'я, показати свою "стабільну" репутацію. Але напевно не знаєш, на якому етапі відпустки тебе чекає каверза. Тому, щоб ваша поїздка не закінчилася біля зачинених дверей готелю, найкраще звернутися в перевірену турфірму, яка давно працює на ринку. Природно, за надійність йде своя націнка.

"Я раджу ретельно вивчити всі аспекти діяльності компанії, зокрема, як довго агентство на ринку, може бути, хтось із знайомих з ними їздив, можливо, є відгуки в інтернеті. Правда, часто розпізнати підступ буває дуже складно - тут ніхто не застрахований від обману. Всі папери начебто оформлені, пора вирушати в дорогу, але людину два місяці можуть годувати казками щодо того, що нібито "сплив" тур ще крутіше, ніж був оформлений. Подібні речі - це перша ознака того, що вас хочуть обдурити. Ось в такому випадку потрібно звертатися до юриста і терміново починати шукати істину, поки шахрай не "злиняв", - розповідає Артем.

У пустелі на ковзанах

Не менш поширений спосіб обману клієнтів турфірм - страховка. Мало хто вичитує й аналізує наповнення страхового пакету. В людині говорить самовпевненість або неуважність, надія на горезвісний "авось". Але це дуже велика помилка. Цегла на голову може впасти в будь-який момент, а якщо їхати в тур через агентство і все правильно зробити - за це можна отримати компенсацію.

"85% людей, почувши слово "страховка", думають, що все буде окей, - ділиться досвідом Артем. - Але це - тільки півсправи, тому що в страховці бувають нюанси. Наприклад, може бути прописаний пункт щодо виплати за те, що клієнт, скажімо, зламав ногу. Ось тільки на практиці гроші отримати можна тільки за умови, що людина зламала ногу в пустелі на ковзанах, образно кажучи".

Ще одна хитрість: розболілася у туриста голова. Подумаєш, з ким не буває. Людина по страховці отримує необхідну допомогу у вигляді аспірину і склянки води. І далі починається найцікавіше: в умовах страхування прописано, що покупець зобов'язується оплатити 50% вартості ліків. Щоб цього уникнути, необхідно уважно перечитати зміст страхового пакета й уточнювати деталі. Адже від наповнення залежить вартість. А найкращий варіант - оформити поліс окремо в страховій компанії.

Сервіс

Туристичні компанії перш за все надають сервіс - це зрозуміло. По-хорошому, вони мають самі продумати за клієнта план поїздки і повністю відповідати за комфорт та безпеку відпочиваючого. Чим більше поїздка відповідає плану (правильний рейс, потрібний готель, харчування, яке вказано в контракті), тим вище рейтинг туркомпанії. Не потрібно забувати і про те, що якщо виникають якісь труднощі, ви вже оплатили їх рішення. Якісний сервіс фірми має на увазі і якісне вирішення тих чи інших проблем. Перебуваючи в іншій країні, при форс-мажорі потрібно відразу телефонувати в турфірму, а там просто зобов'язані усунути неприємність усіма силами.

В цьому і полягає відмінність самостійної поїздки від звернення до турфірми: у клієнта завжди є оператор, який зобов'язаний допомогти у важкій ситуації. Наприклад, якщо затримка транспорту склала більше ніж 10 годин, туроператор повинен подбати про харчування і проживання клієнта, в ідеалі - за свій рахунок, адже це імідж компанії.

Але якщо щось пішло не так, і клієнтові відмовили в допомозі, він завжди може подати скаргу. Обов'язково офіційно в письмовому вигляді.

"Якщо за оператором є якась вина, то потрібно розбиратися. Але в більшості випадків усі ухиляються від цього і докопатися до правди буває дуже важко. Багато фірм "озброєні" сильними і досвідченими юристами, які займаються скаргами. І якщо ця скарга не відповідає встановленій формі, вони у відповідь красиво відішлють", - зазначає Артем Бортник.

Гарні слова

Працівники сфери продажу завжди відрізняються талантом красномовства. "Фішка" в тому, що при оформленні поїздки клієнту брехати ніхто не буде, але неприємну дійсність завуалюють до невпізнання. Людина платить за одне, але отримує інше.

"Турагенту потрібно нав'язати той чи інший готель. Бажано найгірший. Він його наполегливо і красиво пропонує, і, природно, ніякої гидоти про нього не скаже. Наприклад, готель знаходиться (якщо брати в рамках Києва) на Троєщині. Але на питання: "Чи далеко готель знаходиться від центру?" агент відповість, що в "колоцентральному районі". Багато що залежить від того, як подають інформацію. Якщо потрібно продати - продадуть", - зазначає Бортник.

По суті, людина отримує те, що вигідно турфірмі під виглядом того, що хоче вона. А якщо клієнт перепитає: "А ви там були?" - турагент відповість, що мама вчора звідти повернулася. І ще знижку пообіцяє, а насправді цей готель настільки дешевий, що турист не побачить націнку. Ось такі підводні камені.

Повторимося: в будь-якому випадку інформацію потрібно самостійно перевіряти. І якщо клієнт знайде через інтернет готель "на Троєщині" та ще й дешевше, ніж сказали у фірмі - то потрібно відразу міняти агентство.

Дві доби на автобусі

Зменшити вартість туру можна за рахунок транспорту. Наприклад, тур в Болгарію - дешевий, але за рахунок відмови від літака поїздка стане вигідніше ще на 150 євро. Фірма скаже, що переїзд на комфортабельному автобусі пройде в "одну мить", і відразу з'явиться спокуса відмовитися від перельоту.

Але насправді переїзд триватиме майже дві доби та ще й не факт, що на комфортабельному автобусі. Так, і не треба забувати, що всю поїздку ви проведете сидячи, можливо, що без кондиціонера. Гарний початок відпустки? Погодьтеся, що невдалий початок відпочинку може зіпсувати всю поїздку, і, лежачи на пляжі, людина буде думати лише про те, що їй потрібно назад повертатися на тому ж клятому автобусі.

З особистого досвіду

"Ти прийшов і почав мені хамити. Окей, поїдеш відпочивати на Далеку Північ", - жартує Артем Бортник.

Хамство, особиста неприязнь або жага наживи - будь-який чинник може зіпсувати людині відпустку. Працівник турфірми ділиться, що дуже часто обіцяють конкретний готель, а по приїзду селять зовсім в інший. Харчування хоч і триразове, але кухня може бути просто пекельною.

Ще один момент: вам пообіцяли, що вартість екскурсій входить в тур, а в дійсності гід здере з вас оплату за свою роботу. Ось вам і безкоштовна екскурсія. Буває і так, що автобус із запізненням забрав відпочиваючих з аеропорту. На все це турагент може розвести руками і вибачитися - адже все вже сплачено і "поїзд пішов". А туристу дітися нема куди, залишається тільки самостійно шукати кращий ресторан і заплатити за екскурсію. А по приїзду додому залишити грізний, негативний відгук про компанію. За якість треба платити, і варіант дешевше - не завжди краще, адже є ризик переплатити за додаткові витрати.

Щоб максимально уникнути неприємностей - необхідно максимально все перевіряти. Вся інформація та відгуки є в інтернеті. А особиста уважність допоможе розпізнати підступ.

Теги: турфірма, туроператор, туризм, поїздка, шахрайство
Автор матеріалу: Катерина Головата

ЦІКАВІ МАТЕРІАЛИ

ПолітикаВибір редакціїРозслідування18.01
Loading...

Вибір редакції


ПолітикаВибір редакціїРозслідування05.01
СуспільствоВибір редакціїРозслідування03.01
все лучшие материалы по версии редакции ›

Фото та відео

МИ В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

Підписуйтесь на нас у соціальних мережах, аби завжди бути в курсі найсвіжіших новин та найцікавіших подій

Догори