Консорціум з 35 авіабудівних компаній, включаючи Airbus, Boeing і BAE посилено працює над проектом автоматизованої технології, яка дозволить скоротити кількість пілотів в екіпажах літаків з двох до одного.

Як пише The Times, авіаперевізники раді цьому проекту, що отримав назву ACROSS, оскільки розраховують також на скорочення витрат. Творці технології сподіваються знизити собівартість перельотів і зменшити кількість помилок, викликаних "людським фактором".

За даними The Times, мова фактично йде про новий, значно більш досконалий автопілот. Цей суперавтопілот візьме на себе управління лайнером при поганій погоді, в разі аварійних ситуацій, а також у перевантаженому повітряному просторі.

"Пілоти вітають появу технологій, розроблених для того, щоб зробити польоти безпечніше. Однак ми побоюємося, що проект ACROSS може призвести до занадто великої залежності від автоматики", - заявив експерт Стівен Ланделлс.

Згідно зі статистикою, значній кількості небезпечних авіаінцидентів запобігають саме пілоти, а не автоматика, зазначає Times.

Популярні новини зараз
РФ може відкласти наступ через несподівані обставини Твоєї бабусі потрібно лише 90 грн: найпростіші тарифи від Київстар, lifecell та Vodafone Дешевше, ніж чашка кави: Vodafone запустив пільговий тариф, але не все так радісно Українцям 60+ нададуть грошову допомогу, можна запросити рідних: як подати заявку
Показати ще

Тим не менш, проблеми, що виникають через дії членів команди, в 60% випадків були факторами, що сприяють краху літака, говориться на сайті проекту ACROSS.

За даними Times, робота над проектом буде завершена протягом найближчого півроку.

Читайте також: Презентували літак з панорамою на небо (фото)

Цікаво, що після катастрофи лайнера A320 компанії Germanwings навесні 2015-го авіаперевізники поміняли правила знаходження пілотів в кабіні під час польоту.

Так от, тоді зробили обов'язковою присутність як мінімум двох осіб у кабіні протягом усього рейсу. Якщо один з пілотів на час покидає своє місце, його повинен замінити хто-небудь з членів екіпажу.