Нещодавно, мережу заполонили цитати і фотожаби на улюблене з дитинства "Шоу Довгоносиків", яке в цьому році святкує 20-річчя виходу першої програми. Тисячі лайків, "шерів" та коментарів щодо українського "Монті Пайтона" нагадали про те, що вражає актуальністю навіть через роки, змушує сміятися і плакати, замислюватися над сучасним політикумом і соціальними питаннями. Кореспондент порталу Знай.ua поспілкувалися з Віктором Андрієнко у трохи незвичному стилі. Ми запропонували головному довгоносику України самому розповісти свою історію. Кількість його ролей в шоу наближається до півсотні, блискуча гра, імпровізація і вміння миттєво перевтілюватися в новий образ - демонструють справжню майстерність актора комедійного жанру.

"Тобто зараз буде Ексклюзивне загробне кіно про бал. Буде много отвратітельніх подробностєй, але шо поробіш - бал є бал!" (С) Шоу Довгоносіків

Першим, хто з'явився в лютому, а Довгоносики вийшли 18 травня, був Шерлок Холмс. І ми не думали тоді про майбутнє шоу. Ми зробили Холмса і Ватсона з великими носами. Планували робити по 6 хвилин невідомі розповіді про Шерлока. А коли у нас було вже 5-7 "заготовок" і ми запропонували каналам, ті не стали це купувати: "що це за хрень, воно нам не треба". І тоді вже Валентин Опалєв сказав: "Беремо Шерлока і навколо нього робимо шоу. Коротше, у вас 18 днів на те, щоб його створити. Я вже підписав контракт з каналом, і 18-го повинна вийти передача, а яка - Коляда самі. У вас є Шерлок, він вже 6 хвилин ефіру займає, вам залишилося придумати, чим зайняти останні 20. Поки! ".

І тоді ми почали вигадувати ведучого і вирішили знущатися над усім телебаченням, "хапанулі" всього потроху. А тому, що знімали в павільйоні кіностудії Довженка, то і кіно постраждало теж. І це сміття, який ви бачите в кадрі - це не ми наробили, це вона так виглядала в ті часи. Ми нічого нового не придумали, тільки додали більше сміття.

"- Включіть сьому камеру!

Популярні новини зараз
Помер Король Британії Чарльз ІІІ (оновлено) Клієнти Monobank залишаються без грошей: доступ до рахунку закривають без попередження Зібрав долари на "чорний день" - отримай штраф: в Україні змінилися правила зберігання валюти Потрібно бути готовими: що буде з курсом долара до літа
Показати ще

- У нас немає сьомої, у нас только две ...

- Включіть другу камеру!

- У нас немає Другої, у нас тільки перша и п'ята ... "(с) Шоу Довгоносіків

Що бачили про це й "співали". Наприклад, у нас в павільйоні була кліматична зона: взимку - 5 градусів, а влітку +5 градусів до наявної температурі. А ми там стрибали, бігали, водою обливалися, іноді і в бочці з лайном сидів, на холоді на мене виливали воду, з мене пара йшла. І ми присвятили цьому одне з шоу. Коли було мінус 30, ми стали виправдовуватися, що сині ходимо. Вирішили грати мороз. І я тоді кричав: "нічого, не хвілюйтесь. Скоро до вас прідьот великий дирокол Ленін, і всіх спасьот ".

"Його в дитинстві викрали цигани и вивчили на мільйонера" ​​(с) Шоу Довгоносіків

У нас якось пропав спонсор. Тобто він як би і був, але забував грошей платити. Ну пропав чувак, так бувало у спонсорів. Я був на монтажі "Шоу довгоносиків", і поїхав в Макдональдс купити щось технарям поїсти. Приїхав, стою у того, що на метро Лук'янівська. А в ті часи в фастфуд чергу була з вулиці - для входу. І переді мною стоїть чоловік і розповідає в усіх деталях вчорашню нашу передачу. Я слухаю, слухаю, він розповідає, люди з ним поруч сміються. Думаю, класний дядько, треба якось його порадувати. Купивши їжу, а візитки у мене завжди з собою, вирішив зробити йому подарунок. Підходжу до них, кажу: "Здрастуйте, я чув, ви любите "Шоу Довгоносиків"? Дозвольте представитися, я - Віктор Андрієнко! Ось моя візитка, це як невеликий подарунок від мене за те, що любите наше дурне шоу"- і пішов.

Наступного дня прибіг спонсор, а в МакДональдсі це був саме він, і сказав: "Андрієнко мене розмазав перед родичами. Я ж їм стою "втираю", що я його друг. Що я всіх вас знаю. Я ваш спонсор. Він підійшов, придурок, і візитки дав. Родичі на мене всі так подивилися, а я дивився на ці візитки і мало не плакав". З іншого боку, він же приїхав? Приїхав. Гроші дав? Хлопці, які претензії? А так могли його ще довго з собаками шукати ...

"Сдєлалі з дитини наркомана - без дрючка не ​​функціонірує!" (С) Шоу Довгоносіків

Нещодавно хлопець робив зі мною селфі, говорить "фотографуюся з моїм дитинством". Так що, дядько з бородою каже, що я - його "дитинство". Зараз друга хвиля популярності шоу почалася, тому що виросли діти. У нас були глядачі -з 11-12 років до 14, потім провал - тінейджери нас не розуміли, потім 25 і до 50 років. Були такі хлопці, яких батько брав за вуха, і садив дивитися "Альфа" з перекладом Олексія Негребецького та "довгоносиків". Так привчали тоді до культури. Тобто так вийшло, що я - засновник культури 90-х. Тобто ми були на самому початку.

"Красівій я в мєдном чайнікє. Сиджу на мєсцє, не ходжу, шоб нє м'яти свои красиві ноги ..." (с) Шоу Довгоносіків

Колись, з майбутнім майстром носів для "довгоносиків" Дмитром Тупчієм, були на гастролях в Монголії, де дізналися про такий матеріал як ревультекс. Він - легкий, зручний, треба було тільки довести до ідеалу щільність, навчитися робити необхідний колір. З цього матеріалу робилося багато: якщо в шоу зверху на мене падала шпала, то вона нікого не вбивала. Чайники все були ревультексними, щоб ми спокійно, без психозу, били один одного по голові, тільки дзвін за кадром дописували.

З ревультекса і зробили перший ніс. Коли я вперше його вдягнув, і зверху ще окуляри, у мене було відчуття, що я - в танку. Я не кажу, що дихати було незручно, вони були легкі, їх можна було зняти, витрусити, помити знову приклеїти, стискати, зав'язувати вузлом і вони працювали. Але відчуття в ньому - моторошне. Однак, їх постійно клеїли, це обпікало ніс, змішувалося з потом. Я ненавидів цей клей. А якщо тобі туди і вуса приклеювалися, і перуку зверху одягали, то це був повний дурдом. У мене було потім більше 14 носів. І коли зірки на шоу приходили, їм робили кожному свій ніс, і Володі Бистрякову, і Ель Кравчуку, і Сергію Сивохо, і хлопцям з ТНМК та Сашку Цекало з колишньою партнеркою по дуету "Академія", і веселим хлопцям з групи "Манго-Манго". Тобто у нас зірок було стільки, що навіть академіку Павловим не снилося стільки собак.

"А кого я особливо ненавиджу - так єто вас всіх!" (С) Шоу Довгоносіків

Версію про статеві органи закинув Микола Вересень. Він якось покликав мене в студію на шоу і каже: "А ви знаєте, що ніс - показник. По ньому можна визначити, який у чоловіка статевий орган - за розміром, формою". Ще й додав: "А моя дружина каже, що у мене дуже довгий і великий ніс. А вам мабуть не вистачає, "того ви доклеюете".

На що я йому відповів: "Не знав, шо у вас в голові таке збочення, але Микола, а ви у сексапатолога давно були? Може вам не до мене? Я не хірург і навіть не психіатр. Я навіть не замислювався, може по Фрейду підсвідомо, як і питання, яке ви мені задали ... ", - і про всяк випадок від нього відсунувся.

"Ми мовчки пленталісь в багні,

Бродили в темряві, як гади.

Аж Рапом дивимось - АААА! - Вогні!

Горять вогні Олімпіяді! "(С) Шоу Довгоносіків

Ми за чотири роки в програму всунули все, що зараз сталося з країною. Так вийшло. Тобто, як не відкрию "передовицю", то розумію, що ми про це говорили ще в 97-му - 98 році. Ніби Шекспір ​​- вічні теми. Наприклад, один жарт "довгоносиків" з 97-го: "Люди, коли дівляться телевізор, то вірять йому, як мамі. І усякі потвори пользуються цим. А чо б і нам не попользовацца?".

Чомусь, нас називали сатириками, а ми просто "дурака валяли". А знаєте як це було? Придумували передачу. Я запропонував: а давайте режисер Івасик буде з кимось сваритися, що не можуть шоу поділити. Всім сподобалось. Вирішили, що "опонентом" буде Шендерович.

Сюжет простий: у режисера не було грошей і він заклав в ломбард пакет акцій "Шоу Довгоносиків", потім прийшов Шендерович, заклав свої золоті зуби. У ломбарді не було грошей, і йому видали пакет акцій шоу. Потім в ломбард прийшов президент якоїсь країни, він заклав свій ядерний чемоданчик, йому віддали золоті зуби Шендеровича. Далі прийшов режисер шоу, йому нічого було видати, ні грошей, ні пакета ж уже не було, і вони віддали той ядерний чемоданчик. Тобто білібірда повна. Головне, що прийшов з пакетом акцій Шендерович, і сказав, що він тепер господар. А режисер сказав, що ні - він тут господар. І показав йому ядерний чемоданчик. Ми придумали, наш автор Гарік Конн написав фабулу: 20% текстом, 80% завжди залишалося на імпровізацію. І ось ми цю серію три дні знімали, 2 дня монтували, тобто вже тиждень фактично пройшов. Повинно вийти наше шоу о 21:00 в прайм-тайм (пам'ятаю, був четвер). І раптом вранці цього ж дня - шум, гам в ЗМІ: Рабинович посварився з Роднянським, не можуть поділити "1 + 1". Ну хто знав, що за тиждень буде така ситуація? І це - не "заказуха" була, просто дуріли. А жовта преса назвала нас сатириками.

Або, з'явилося в Україні багато бабтистів, ну і "галілуя". Ми вирішили всі секти зібрати разом в нашому шоу: "І сказав Івасик, своєму Телесикові: жертвуйте і пожертвовали люди. І взяв ті гроші, які люди пожертвували, і побіжав. І побігли за ним люди, за тим хто з мішком біжав. І потім великий Івасик зробив чудо - він зник. І віруйте! Бо хто у це не повірить, тому буде погано. Мій друг не повірив, і коли возвращався з клоаки в бордель, впав в ксерокс і стало йому 50 штук ".

"Ганьба! Слава! Тобто добрий вечір!", "Наша влада - плоть від крайнєй плоті народу" (с) Шоу Довгоносіків

Я думаю, якби "довгоносики" відродилися сьогодні, ми б не жартували про політику. Коли я працював в проекті "Великі перегони", я всього цього "переїв", не хочу займатися політикою, по-перше, а по-друге, я - прихильник загальнолюдського. Такого, про яке можна і завтра пожартувати, і післязавтра. Те звичайно може випадково так і сталося, що ми наколядували, а в країні нічого змінюється. Може тому що ментальність не змінюється. Якби шоу було, воно б уже, напевно, було іншим. Яким? Точно не можу сказати. Головне - абсурдний гумор, цікавий всім.

У нас було прихильників 50 на 50, 50% - ми подобалися, 50 - нас ненавиділи. Одна жінка мені розповідала "я вас так ненавиділа, дуже перемикала, коли б'єте один одного по голові. Але якось у мене руки були зайняті, тому що "глажку проводила". Я спиною стояла, а по ТВ почалося "Шоу Довгоносиків". І раптом почула вас. Слухайте, так вас же треба слухати! Тобто, за всім мордобоєм, там йде інше! Якийсь троянський кінь. І вона сказала: "Я тепер велика шанувальниця довгоносиків".

"Хочу, чтоби усєм било погано и тільки мнє одному добре. А ще відро брільянтів, п'ять долларов и фломастєр" (с) Шоу Довгоносіків

Ми не приховували, що ми - український "Монті Пайтон", або "В суботу ввечері в прямому ефірі" - це шоу, яке розповідає про телебачення на початку 60-х, де все було в прямому ефірі. Тобто ідея студії взята звідти, а гумор ближче до "Монті Пайтон". Тому нас найбільше люблять СТЕМівці і актори капусників: ми ближче до того, що роблять вони. Мою творчість так і називали - жанр телевізійного абсурду.

Наприклад, Чарлі Чаплін має одну позитивну реакцію - він не "педалює" ситуацію і не "комікує". Він не намагається кривлятися, у нього нормальне обличчя. Він робить те, чим я все життя займався в театрі і на телебаченні. Це - неординарна ситуація, а ти реагуєш нормально: тобі впала на голову цеглина, а ти продовжуєш спокійно розмовляти. У цій стилістиці ми з Валерієм Чигляєвим поставили спектакль "Швейк". Я там грав 6 ролей, а Валера грав Швейка. І ми зрозуміли, що якщо просто читати монологи Гашека, це буде не смішно. Ми стали дуркувати і використовували прийом дідуся Діснея - через кожні 30 секунд вставляли "гег" (комедійний прийом, в основі якого лежить очевидна безглуздість. Наприклад, коли під час пожежі чоловік носить воду решетом. - Ред.). І глядач сміявся: ми весь час придумували щось, то я на стілець не сів, то на мене щось впало, але текст Гашека ми зовсім не змінювали. Ніхто не міг прорахувати нашу наступну дію, і це була стилістика Чапліна, а пізніше - і "довгоносиків". Ось це - мій театр, який я люблю: і абсурдного гумору, і в той же час є логіка.

Зараз я граю в спектаклях "Нові пригоди бравого солдата Швейцмана" і "Поїзд "Одеса-мама", з Русланою Писанкою, з Олегом Філімонова, в яких у мене чотири-п'ять ролей. Це теж театр абсурду на сучасну жорстку сатиричну тему. Я раджу подивитися всім - ми з вересня по грудень будемо їздити по країні з туром.

"Я в крові буду топить усі спроби здійснити замах на гуманізм!" (С) Шоу Довгоносіків

А з російським телебаченням була така ситуація: коли ми для них зробили 10 шоу, а у нас замовляли більше, то там вирішували цілий день, як нас закрити. Їм потрібно було скинути тодішнього голови правління каналу "РТР", і йому інкримінували "Шоу Довгоносиків". Росіяни вирішували цілий день щодо нас, але, дійсно, у нас не було стільки грошей, щоб на наше замовлення бігав Жириновський по Думі і кричав - "прибрати носатих з екрану".

До речі, я був дуже здивований, коли Юрій Стоянов зі своїм партнером приїхав до Києва, і їх на прес-конференції один журналіст запитав "А як вам шоу Довгоносиків"? Стоянов зробив помилку, сказавши пресі, що "цю убогість потрібно було закрити відразу, як тільки вона з'явилося". Краще б він цього не робив, бо як вибухнули тоді ЗМІ, і як почали їм доводити, що гумор в їхній програмі "Городок" не такий цікавий і взагалі обмежений. Хлопці були в шоці, вони не очікували такої реакції на критичне зауваження. Я їх поважаю, Юрій висловив свою власну думку. Театр абсурду далеко не всім зрозумілий, хоча "Городок" його елементи використав.

Наприклад, коли Карцев і Ільченко репетирували на сцені свої мініатюри, а їх автор Жванецький сидів в залі, увійшов Райкін і запитав "Що тут смішного?". І тоді з цікавості взяв один номер "Авас" і закинув в репертуар. Несподівано, номер мав величезний успіх - він не міг зрозуміти, чому народ сміється. Там же нічого начебто, просто повторюється постійно "Авас". Навіть граючи, він не зрозумів до кінця, що там смішного. Аркадій Райкін, при всій своїй геніальності, іноді не розумів абсурдність гумору і гумор абсурду.

"А тепер Івасик сдєлает чудо, и сліпий - заговоріт!" (С) Шоу Довгоносіків

Конфлікти з прототипами? Ну ми в дурдом не їздили з концертами, тому ніяких. Шерлок Холмс? Від нього скарги не приходили, тільки мабуть до Моріарті, але той нам ці листи не передавав. У нас був більше збірний образ. А те, що Валентин Опалєв був схожий на Єльцина - це проблема Єльцина.

"- Частина суші, з усіх боків оточена морем?

- Дно! "(С) Шоу Довгоносіків

На телебаченні зараз все дуже змінилося. Зараз не історія 2000 року, коли ти вигадуєш шоу, приходиш на канал, продаєш його і починаєш знімати. Зараз кожен канал робить свої шоу. У них своя політика, свої дурниці, радості або геніальності.

"Продали нас! Як моркву, як картоплю! Як салат, трошки петрушки, лавровий лісточок ... і ложечку ацетону, ну, для запаху ..." (с) Шоу Довгоносіків

Я вважаю, що актор повинен вміти все і не повинен відмовлятися від роботи через безглузді причини. Навпаки, якщо тобі дають роль неординарну, незручну, яку ти б ніколи не взяв, все одно треба брати. Ось мені дали в серіалі роль слідчого, приватного детектива. Я зробив так, що слідчий був просто бомба. І рейтинги у серії були чудові, і побажання і подяки писали. Я грав той же текст, написаний, але я просто був трохи інший, акценти поміняв. А в комедійні шоу поки мене не кличуть.

До речі, Дмитро Харитонов покликав мене на шоу "Народний кухар" ведучим, і я погодився. Вони навіть не вірили, що я скажу "так". Рейтинг був хороший, як для цього каналу. А завтра, хочете, зроблю серіал про провідників вагонів, післязавтра можу бути каскадером. Шкода, що дехто думає про мене стереотипно. У кінострічці "Той, хто пройшов крізь вогонь" я серйозну роль грав. Всі друзі хвилювалися "тільки б, придурок, що не пожартував". А фільм "Іван Сила" - це взагалі окрема історія.

"Шоб тобі назустріч музі все життя повзти на пузі!" (С) Шоу Довгоносіків

У повнометражному анімаційному фільмі "Микита Кожум'яка" я працюю не тільки як актор, але і як режисер анімації. Потрапив в проект випадково, прийшов в студію "Панама Гран Прі" зовсім з іншого приводу. І тут мене попросив Дмитро Бєлінський, генеральний продюсер цього анімафільма, допомогти аніматорам побудувати стосунки між персонажами і придумати смішні сцени для фільму. Мені показали епізоди в розкадровці. Я став розповідати, що треба поправити в поведінці персонажів. А я розповідати нормально не вмію, я починаю все показувати - так простіше. Всі аніматори дістали мобілки і стали мене знімати. Творці фільму вирішили, навіщо розповідати аніматорам, як це робити, якщо все вже відіграно Андрієнко. Після цього поставили камеру, і ось я вже рік працюю режисером анімації, граючи то за одного персонажа, то іншого. Над багатьма сценами працювали разом з головним режисером Мануком Депоян.

В анімації величезна кількість моїх ідей-гегів, рішення для героїв, щоб не нудно було, акторські елементи, як би я це зробив, щоб грав цю роль. Що мені особливо сподобалося - автори придумали приголомшливий, не схожий ні на що світ: яскравий, добрий, світлий, це дуже важливо. Мабуть тому, світові дистриб'ютори на Каннському фестивалі звернули увагу на нашу роботу, і зараз фільмом зацікавилися 15 країн. 13 жовтня відбудеться прем'єра в Україні і в усьому світі! Жоден український мультфільм, повнометражний і в 3D, не виходив на світовий ринок. Це - успіх студії "Панама Гран Прі", Дмитра Бєлінського, і всієї команди.

"... Кульмінація апогею нашого апофєйозу" (с) Шоу Довгоносіків

Молоді таланти в першу чергу повинні обрати, ким вони будуть - коміком або актором комедійного жанру. Це все одно що сказати - клоун або конферансьє. Коміки - це Бастер Кіттон, Джим Керрі, якого я не сприймаю. У нього дві хороші роботи - "Маска" і "Скрудж і Різдво". Як можна назвати коміком наприклад Джека Ніколсона? А у нього повно комедійних фільмів: "Управління гнівом", "Іствікські відьми". Але він - драматичний актор, хоча спочатку взагалі був сценаристом. Коміки - це Comedy Club, "95-й квартал", "Дизель Шоу". Поганого в цьому немає, це як балет і опера: ніби і музика, і на одній сцені працюють, але комік і актор - це різні речі.

Коли мене називають коміком - це образа. Я - актор комедійно-драматичного жанру. Мене запитують іноді, чи не хотілося серйозну роль зіграти? Взагалі-то, я серйозні ролі і граю, але люди чомусь над ними сміються. Ось так треба підходити до всіх ролей, навіть смішних. Ні в якому разі не робити смішне смішним. Якщо у тебе смішний текст і ситуація, навіщо робити ще смішніше, висуваючи мови на три метри?