Прийнято вважати, що вихід перших риб на сушу і трансформація плавців в кінцівки для пересування відбулася 370-375 мільйонів років тому, а перші земноводні з'явилися через 20-30 мільйонів після цього моменту. Але всі уявлення про еволюцію, як пише журнал Nature, можуть змінитися.

Вчені з університету Калгарі, Канада, з'ясували, що перші мешканці суходолу були схожі на помісь змій і риб. Про проходження процесу еволюції того періоду майже нічого не відомо. Той час в еволюційному плані для палеонтологів носить назву «провалу Ромера».

«Це відкриття змушує нас радикально переосмислити те, чого могла досягти еволюція при розвиток ранніх чотириногих істот. Ми звикли вважати, що трансформація плавців в кінцівки була дуже поступовою і повільною. Наша знахідка показує, що ця зміна була різкою і майже миттєвою, а деякі перші чотириногі втрачали ноги практично відразу після їх отримання», стверджує Джейсон Андерсон

Група вчених під керівництвом Джейсона Андерсона вивчила останки древньої амфібії Lethiscus Stocki, яка належала до аистоподів – земноводних, які схожі по своїй будові і способу життя на морських змій, що існували в кам'яновугільному й пермському періодах. У Lethiscus Stocki не було кінцівок, і вони пересувалися по суші і у воді, вигинаючи тіло. Команда вчених, освітивши останки Lethiscus Stocki за допомогою комп'ютерного томографа, реконструювала на комп'ютері тривимірну форму черепа цієї стародавньої істоти.

"Нафтогаз" попередив усіх: потрібно встигнути до 25 квітня Подорожчання майже на 40%: українців чекає "сюрприз" у платіжках Розписуватися буде не потрібно: коли повістка вважатиметься врученою В Україні готується революція у житловій сфері

У результаті з'ясувалося, що кісткова система цих амфібій не схожа на таку у їх найближчих родичів. Порівнявши отриману модель із знайденими рештками педерпеса (Pederpes Finneyae) і Тиктаалика (Tiktaalik Roseae) вчені прийшли до висновку, що Lethiscus Stocki є «втраченою ланкою» в еволюції сухопутних тварин.

Раніше портал "Знай.ua" повідомляв про унікальну рибу, знайдену в Україні