Вести бізнес в Києві досить складно, про це вам розповість будь-який підприємець, який хоча б раз стикався з київської бюрократією і підступністю конкурентів, повідомляє HYSER.

Але навіть не обов’язково бути підприємцем, досить хоча б один раз поспостерігати за тим, як проводяться перевірки об’єктів приватної власності. Нас зацікавила одна з таких перевірок в Дніпровському районі Києва.

Недалеко від готелю «Славутич» восени 2017 року відкрився сучасний комплекс автопослуг. Тут водії самостійно чистять своїх «залізних коней». Вартість задоволення досить символічна за сьогоднішніми мірками — від 25 грн. Автокомплекс складається з автомийки та автостоянки, що дуже зручно для жителів Русанівського мікрорайону, який, як і всі інші спальні райони столиці, потерпає від нестачі автопослуг.

Але місце розташування цього об’єкта досить привабливе, тому багато хто хотів би ним заволодіти, і з цією метою вони використовують будь-які засоби. Незважаючи на те, що у власників автомийки є всі необхідні дозвільні документи, Київська міська державна адміністрація призначила кілька перевірок з метою з’ясувати, чи нібито не зливає автомийка використану воду з хімікатами в Дніпро. Приводом до перевірки став інцидент, коли в соціальних мережах почала з’являтися інформація про те, що частина використаної води постійно потрапляє в ливневки.

Популярні новини зараз
"Нафтогаз" попередив усіх: потрібно встигнути до 25 квітня Життя стане солодшим без цукру: в Україні супермаркети оновили ціни на сіль, майонез та кетчуп Подорожчання майже на 40%: українців чекає "сюрприз" у платіжках На школи тепер чекають масові перевірки: батьки домоглися свого
Показати ще

«Так у нас була схожа проблема, але всього лише кілька годин. Один з насосів вийшов з ладу. Ми відразу ж закрили автомийку і почали виправляти ситуацію. Буквально за день ми все полагодили. Зараз такої проблеми немає. А хімія, яку використовує автомийка, повністю розчиняється в воді», — розповів директор комунального підприємства «Марті», якому належить автомийка.

Проте КМДА вирішила влаштувати повноцінну перевірку, а ми її відвідали. В очі відразу кинулося кількість перевіряючих — це близько 20 осіб, більшість з яких просто ходили один за одним. Керував процесом начальник управління екології та природних ресурсів Київблагоустрою Андрій Мальований.

Процес перевірки більше нагадував сесійні збори з перерахунком присутніх та офіційними заявами. Слово також дали представникам Київводоканалу, Держпродспоживслужби та інших контролюючих органів — ніхто з них не зміг назвати жодного порушення, зафіксованого в ході перевірки.

Цим величезним натовпом ми пройшли до технічного приміщення, де розташована вся автоматизована система, а після цього пішли до водостоку на березі Русанівської набережної. Звичайно ж, ніякого зливу хімікатів в Дніпро не було зафіксовано.

«На сьогодні ми збираємо документи. Поки що висновок: по тому, що візуально побачили, ми не готові говорити про те, що є порушення природоохоронного законодавства. Рано про це говорити. Прибережна захисна смуга, цикл технологічний, сертифікати, документи підключення, технічні умови будуть проаналізовані. Після цього буде прийнято рішення «, — зазначив Андрій Мальований.

Він також повідомив, що перевірка займе приблизно місяць. За цей час будуть перевірені всі надані компанією документи, а також проведені ще кілька перевірок безпосередньо на самому об’єкті.

Слід зазначити, що сама автомийка користується величезним попитом у автовласників. За годину, яку ми провели на перевірці, всі сім мийних постів були зайняті, а в черзі завжди стояло ще кілька автомобілів. І це в розпал робочого понеділка.

Спостерігаючи за процесом, у нас закрався великий сумнів, що подібні перевірки — це реальна турбота про добробут міста або турбота про якість води в Дніпрі. Швидше, когось використовують для того, щоб заволодіти ласим шматком території, в 15 хвилинах їзди від центру столиці, а бюрократичний формалізм — одна з форм тиску на малий бізнес.

Однак навіть український бюрократизм повинен мати правові підстави, яких в ході цієї конкретної перевірки не побачили ні ми, ні самі перевіряючі. Звичайно ж, потрібно дочекатися офіційних результатів перевірки і, можливо, нас чекають сюрпризи. Адже буде досить несподівано дізнатися, що автокомплекс має якісь порушення, яких ніхто з 20 «делегатів» робочої групи не зміг зафіксувати.