З моменту кардинального подорожчання проїзду в громадському транспорті Києва минуло вже майже 10 місяців, але жителі столиці так і не побачили змін на краще. Діряві вікна, застарілі тролейбуси та обшарпані вагони в метро, як і раніше, стають приводом для незадоволень. Та, виявляється, окрім технічних недоліків, є і фінансові. Де саме відбувається "витік коштів", дізнавалися Знай.ua.

Курсантам та ліцеїстам – пільговий проїзд

Одним з найцікавіших питань Постійної комісії Київради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку стали запропоновані зміни до рішення Київської міської ради від 18 грудня 2018 року № 459/6510 "Про затвердження міської цільової програми "Турбота, Назустріч киянам" на 2019-2021 роки". Переважно, вони стосуються пільгового проїзду столичної молоді.

"Існує 2 проекти рішення: 1 підготовлено Департаментом, в якому передбачено, що ліцеїстів фактично треба прирівняти до учнів професійно-технічних училищ, бо вони не мають права на пільговий проїзд. Він дещо ширший ніж підготовлений за поданням секретаря Київради Володимира Прокопіва. Департамент запропонував прирівняти в правовому полі курсантів вищих навчальних закладів до студентів ВНЗ, бо в розумінні Закону курсанти відрізняються від студентів, тому в проекті рішення їх називають "здобувачі вищої освіти", – розповідає директор Департаменту соціальної політики КМДА Юрій Крикунов.

Популярні новини зараз
Євген Кошовий та Олександр Пікалов з "Квартал 95" зустріли путіна копняками: "Що ти зириш? Виходь, х*йло" Мішель Андраде з "Орел і Решка" після розставання з Потапом розповіла про нову втрату: "Люди показують туалет" Володимир Зеленський згадав загиблого друга з "Кварталу 95": "Дайте смердючої дешевої горілки" Надя Дорофєєва показала як розважається з новим обранцем, в Мережу попали фото: "Так швидко, після розлучення"
Показати ще

Та не встиг очільник Департаменту доповісти і кількох речень, як нарвався на жорстку критику з боку деяких депутатів Київради.

"Турбота" не для того, щоб через неї технічно проганяти гроші

Як тільки-но мова зайшла про фінансування пільгового проїзду, один з членів комісії пригадав досить сумнівний факт зникнення коштів в минулому році.

"Ми розуміємо, що в минулому році у нас була проблема. У нас було приблизно від 300 до 600 млн профінансовано Департамент транспорту на пільговий проїзд, якого не було фактично. Тому що ми прописували це все на папері. Я б хотів, коли ми будемо прописувати такі проекти, щоб був якийсь механізм. Сьогодні картку киянина Київ собі забрав, вкрав, і сьогодні в Києві вже є технічний інструмент, який дає можливість валідувати кожен проїзд громадян, які мають пільги", – наголошує депутат Київради Володимир Левін.

Саме ця "нестача" і підштовхнула до реальних змін відповідних документів.

"Тому я б хотів, щоб в кожному рішенні, яке в нас проходить, було чітко прописано, за рахунок якого механізму ми виконуємо цю пільгу. Якщо це картки, які ми видали студентам, то за чий рахунок? Є цілий механізм, ціла процедура, які потрібно зробити. Обов'язково має бути прописаний механізм контролю, щоб не було, як в минулому році, коли ми взяли 300 або 600 млн і перерахували протягом через програму "Турбота". Ця програма не для цього, щоб через неї технічно проганяти гроші", – зазначає Володимир Левін.

Школярам готують паспорти, а проект зроблять "чистим"

У відповідь директор Департаменту соціальної політики КМДА зазначив, що саме переведення способу оплати на картковий механізм як раз і дозволить врегулювати це питання.

"До 1 січня вже і школярі будуть їздити так само з урахуванням виключно валідації. Зараз вже буде зроблено паспорт школяра, за допомогою якого вони зможуть валідувати проїзд. Десь умовно через півмісяці ми будемо готувати ще один проект рішення знову до "Турботи" – знов таки він розглядатиме правила проїзду. Ми пропишемо його досить чітко, щоб не плавати і не путатися, приведемо у повну відповідність з термінологією. З тим, щоб хоча би з листопада вона запрацювала", – відзначив Юрій Крикунов.

Таким чином, було прийнято рішення врахувати всі озвучені правки та пропозиції.

Нагадаємо, проїхатися по талончику та жетону у Києві можна буде до 31 жовтня – з 1 листопада в столиці почне працювати виключно Автоматизована система обліку оплати проїзду у міському пасажирському транспорті.

Раніше Знай.ua писав, що Юрій Зозуля б'є на сполох: в рядах патрульних "кадровий голод".

Також Знай.ua повідомляв, що за відмиті зі столичного бюджету майже 300 млн – жодних покарань: обійшлися доганами та урізанням надбавок.