Стан доріг і "дорожня" реформа

Україна вважається другою найнебезпечнішою європейською країною, враховуючи кількість смертей у зв'язку з ДТП. Що стосується світового масштабу, то рівень смертності в Україні, пов'язаний з дорожнім рухом, є відносно низьким. З 2014 року відбувається поступове скорочення кількості смертей на дорогах України; однак, він все ще високий у порівнянні з європейськими країнами.

З моменту здобуття незалежності в Україні відбулося понад 1 млн дорожньо-транспортних пригод з потерпілими. Загалом близько 1,3 млн осіб отримали поранення і 175 тисяч загинуло. Протягом 2019 року на дорогах України загинуло 3454 людини.

Загальне сприйняття всіх доріг в Україні як жахливих теж не зовсім вірне. Те, що дійсно було катастрофічною реальністю 10 років тому, стало жахливим спогадом. Основна програма реконструкції дороги була розпочата колишнім прем'єр-міністром Володимиром Гройсманом і нині підтримується командою Президента Зеленського.

За каденцію Гройсмана було повністю реконструйовано близько 7000 км доріг. Команда Зеленського оголосила, що в найближчі п'ять років буде продовжено ще 24 000 км, що означає повну реконструкцію всіх державних доріг. Нині ведеться робота по досягненню цієї мети, попри збої коронавірусної кризи.

Таким чином, не поганий стан доріг, а їх дизайн нині є основною причиною загибелі людей на дорогах. В Україні немає автомагістралей з максимальною швидкістю 110 км і більше. В результаті водії часто розглядають другорядні дороги, які проходять через села, але з'єднують головні міста як автомагістралі, порушуючи обмеження швидкості, щоб скоротити час у дорозі та, таким чином, збільшуючи кількість аварій.

ПДР
ПДР / Фото з вільних джерел

Популярні новини зараз
"Всі будуть начальниками": адвокат розповів, як в Україні змінили правила вручення повісток З 28 квітня та до 5 травня: "Нафтогаз" закликав споживачів оглянути газові лічильники ДПС вже готова списати ваші гроші: кому готуватись до примусового стягнення Українцям виплатять по 10 800 гривень на особу: хто отримає нову допомогу
Показати ще

Порушення ПДР і фото-/відеофіксація: якого числа набирають чинності

З 1 червня діють нові правила – навколо Києва були встановлені перші камери спостереження за обмеженням швидкості руху. За перші п'ять днів 45 камер зафіксували близько 200 тис. порушень серед водіїв. До кінця року уряд поставив мету – 683 камери в країні.

Порушники отримують лист з повідомленням про штраф і вимогу оплати або явки в суд. Очікується велика кількість штрафів, якими важко буде керувати.

Це необхідна реформа, яку чекали багато громадян. Камери – єдиний ефективний інструмент, щоб запобігти грубих порушень правил дорожнього руху, і щоб всі водії дотримувалися одних і тих самих правил. Песимісти ж сумніваються, що камери зменшать ризик ДТП і зможуть вплинути на контроль обмеження швидкості.

Що стосується автовласників нерозмитнених авто, то "євробляхи" не штрафуватимуть за порушення швидкості, зафіксоване камерами фото-/відеофіксації. Тобто водіям-євробляхерам не будуть надсилати штрафи за місцем проживання за перевищення швидкості. Дана інформація буде підконтрольна Державній прикордонній службі.

ПДР
ПДР / Фото з вільних джерел

Збільшення розміру штрафів: скільки коштує

Згідно з останніми змінами, міра покарання за порушення ПДР зміниться – ціни значно збільшаться.

Тепер, перевищивши максимально дозволену швидкість руху 50 км/год, доведеться сплатити 3400 грн (на цей час діє штраф 510 гривень).

Якщо водій залишить місце дорожньо-транспортної пригоди, він покладе в казну 3400 грн (на цей час 255 гривень). До того ж можливе позбавлення права на керування ТЗ на строк 6 місяців.

Якщо ж за кермом знаходиться особа, яка не отримала водійські права, – штраф 10200 грн (на цей час 510 гривень).

Автомагістраль
Автомагістраль / Фото з вільних джерел

Посилення правил: мінуси

Відеозапис не доказ

Адвокати стверджують, що накладення штрафу може бути оскаржено, оскільки негайна подача рішення суду є незаконною, а відеозапис не завжди є надійним доказом порушення.

Але після вступу в силу нововведень багато українців, швидше за все, вважатимуть дешевше заплатити автомобільний штраф, ніж оскаржувати його. Адміністративні штрафи (за водіння з несправним гальмом, без номерів, рух на червоне світло, перевищення швидкості) будуть менші, ніж судовий збір. Раціональніше буде відстоювати свої права тільки у тому разі, якщо будуть накладатися великі штрафи, наприклад, за водіння в нетверезому або наркотичному стані.

Тепер при оскарженні будь-якого «адміністративного» потрібно платити 15 доларів. При спробі оскаржити штраф людина фактично двічі несе фінансову відповідальність за правопорушення, оскільки змушена платити судовий збір.

До речі, водіння в нетверезому стані, за що впроваджувалася адміністративна відповідальність, з 1 липня 2020 року стане кримінально караним.

Багатосмугові магістралі

Автомагістраль
Автомагістраль / Фото з вільних джерел

Дороги з обмеженням швидкості до 60 км/год повинні виглядати як дороги з відповідними обмеженнями. Дороги від 110 км/год повинні бути як справжні автомагістралі з кількома смугами руху.

В Україні, однак, багатосмугові магістралі рідкісні. Деякі дороги між містами, які повинні бути спроєктовані як автомагістралі, виглядають як звичайні двосмугові сільські дороги. Якщо водій застав повільний рух транспорту, велика ймовірність того, що він перемикнеться на зустрічну смугу руху, набираючи високу швидкість і іноді перед обличчям зустрічного транспортного засобу.

Ці недоліки доріг посилюють і без того погану ситуацію.

Плани на 2020 рік: останні новини

Реформа уряду Гройсмана дозволила провести лише реконструкцію теперішніх доріг. З 2020 року плануються нові впровадження, які дозволять скорегувати поточні обмеження швидкості, щоб краще відповідати маршрутам та зробити шосе більш безпечними.

Зокрема, на початку 2020 року «Укравтодор» оголосив про розширення мережі автомагістралей. Розвиток автодорожньої мережі дозволить відремонтувати теперішні дороги та розширити основні проїзди з двох до чотирьох смуг, що сприятиме розширенню магістралей та безпосередньо впливає на час поїздки між містами. Це оновлення по всій країні буде означати, що обмеження швидкості можуть належним чином відповідати маршруту.

ПДР
ПДР / Фото з вільних джерел

Також, згідно з планами "Укравтодору", особливу увагу буде приділено заходам безпеки. Дорожнє будівництво буде охоплювати підземні або надземні пішохідні переходи, нові дорожні знаки з відбивальним покриттям, покращене освітлення і дорожні сигнали, а також цифрові системи для моніторингу безпеки дорожнього руху та виявлення порушень. Ці заходи допоможуть підвищити комфорт та безпеку автомобілістів, а також знизити кількість смертей на дорогах.

Крім того, в поточному році планується розпочати будівництво першої платної автомагістралі в Україні приватними інвесторами. Тривалість траси – 84 км (Львів - польський кордон). Дорога буде перебувати у приватній власності й управлятися протягом 49 років. Відповідно, платитимуться податки. Закон про платні дороги та угоди про державну / приватну концесію, прийнятий у 2018 році, змінив нову еру в управлінні інфраструктурою в Україні.

Дані узяті з: euromaidanpress.com