Медична реформа продовжується влаштовуючи українцям все нові і нові "сюрпризи". Цього разу міністерство охорони здоров'я запроваджує кілька категорій терміновості викликів медиків і реагування на них.

Таким чином відомство збирається оптимізувати надання екстреної медичної допомоги. Про це сказала перша заступниця міністра охорони здоров'я Ірина Садов’як на брифінгу у понеділок, 27 липня.

Садов’як зазначила, що дві третини українців, які викликають "швидку" не отримують вчасної допомоги.

"На етапі реформування галузі ми відзначили, що дві третини пацієнтів не отримують вчасно надання допомоги бригадою (екстреної меддопомоги - ред.). Із загальної кількості викликів, а це 6,8 млн, 4,7 млн. є невчасними. Ми працюємо над оптимізацією надання екстреної медичної допомоги. Наразі відпрацьовані оптимальні алгоритми надання екстреної меддопомоги за визначеними категоріями викликів", - сказала Садов'як.

Заступниця Степанова розповіла, що виклики екстреної меддопомоги поділили на кілька категорій.

Популярні новини зараз
Пенсіонерам нарахують по 940 гривень надбавки: пощастить, як завжди, не всім Абоненти збунтувалися проти "Київстар": не хочуть доплачувати за гігабайти, якими не користуються Повинні з'явитися без повістки: кого чекають у ТЦК з 1 квітня Показники лічильника вже не аргумент: українців змушують платити за світло більше, ніж "накрутили"
Показати ще

Категорія 1 — це критичний стан хворого, який вимагає негайного реагування, втручання, або реанімаційних заходів, наприклад, у випадку клінічної смерті, обструкції дихальних шляхів, виникнення політравми. Для цієї категорії виклику час до першого контакту з хворим має становити менше 10 хвилин.

Категорія 2 - екстрений виклик, до якого відносяться потенційно серйозні стани, що можуть вимагати швидкої оцінки, невідкладної допомоги на місці або невідкладного транспортування. Час до першого контакту має становити до 20 хвилин.

Категорія 3 - не екстрені стани, які не несуть загрози для життя та здоров'я пацієнта, наприклад, загострення хронічних захворювань. Ці виклики будуть скеровані на первинну ланку, а при можливості на виклик поїде бригада, яка не задіяна на викликах для категорій 1 та 2.

Категорія 4 - непрофільні виклики. Реагування відбувається без виїзду бригади екстреної меддопомоги, і пацієнт може отримати консультацію телефоном, або буде скерований на надання допомоги сімейним лікарем.

У той же час в МОЗ не пояснили, які саме виклики вважають "непрофільними" і які стани відносяться до "не екстрених" і як людина, яка викликає "швидку" може сама визначити, чи її стан "несе загрозу для життя".

Також на брифінгу зазначили, що зріс тариф на виклик бригади екстреної медичної допомоги з 112 грн до 163 грн. Загалом з 1 липня до кінця року додатково на екстрену меддопомогу виділили майже 2 млрд грн.

27.07.2020 | Онлайн-брифінг щодо ситуації з протидією поширенню коронавірусної інфекції

Онлайн-брифінг з перекладом жестовою мовою міністра охорони здоров’я України Максима Степанова та заступниці міністра охорони здоров'я Ірини Садов’як.

Geplaatst door Міністерство охорони здоров'я України op Zondag 26 juli 2020

Варто зазначити, що за правилами, меддопомога повинна приїжджати до хворих за 10 хв. у місті, а за межами міста - за 20 хв. Наразі в такий час вкладається лише 17-18 % машин екстреної допомоги. А це означає, мільйони українців так і не дочекались першої медичної допомоги, зазначив міністр охорони здоров'я Максим Степанов.

Нагадаємо, у МОЗ приголомшили статистикою: 67% "карет" швидкої допомоги не встигають на виклики

Як повідомляв портал Знай.ua, Україна відновила червоний список країн, куди ще можна поїхати у відпустку.

Також Знай.ua писав, Кабмін під час пандемії віддав півмільярда гривень українському спорту.