Міністерство охорони здоров'я України організувало роботу над оптимізацією "швидкої допомоги". Так, чиновники розробили систему фільтрації викликів, які тепер розділять на чотири категорії, причому по двом із них медики можуть і не поїхати на виклик, з чим громадянам доведеться змиритися. Однак, за словами медиків, за фактом все так вже і відбувається.

Про це стало відомо завдяки заявам міністра охорони здоров'я Максима Степанова для українських журналістів.

Максим Степанов, скріншот з відео
Максим Степанов, скріншот з відео

За його словами, дві третини пацієнтів, які викликають швидку, не отримують вчасно екстрену допомогу. Тільки в 17–18% випадках бригада укладається у часовий норматив по прибуттю. Степанов заявив, що для міста — це 10 хвилин, а за містом — 20 хвилин.

"швидка", фото:pmgroup
"швидка", фото:pmgroup

Популярні новини зараз
Хто з українців залишиться без пільг у 2024 році Погода несе божевільну спеку: прогноз на найближчі дні Готуйте гаманці: українцям за лічені дні підвищать тарифи на комуналку, що подорожчає Готуйте документи: "Укрпошта" розпочинає виплати до 3 тисяч гривень
Показати ще

"Із загальної кількості випадків, а це 6,8 млн дзвінків, 4,7 млн є несвоєчасними. Це дуже погані показники", — говорить заступник міністра Ірина Садов'як.

За словами Степанова, одна з причин нинішніх затримок полягає в тому, що водії не завжди поступаються швидкій на дорогах. Через що МОЗ має намір ініціювати збільшення штрафів за порушення ПДР. Зараз він становить 510 грн.

Крім того, Степанов нагадав, що уряд цього року збільшив фінансування екстреної медичної допомоги на 40%. Ці кошти повинні піти на збільшення заробітної плати медпрацівників, комплектацію ліками і заміну автопарку. В цілому по країні 1807 карет швидкої, які старше 10 років або не підлягають експлуатації. До кінця року МОЗ планує придбати близько 400 автомобілів, які розподілять між областями.

Швидка допомога, Фото "Сегодня"
Швидка допомога, Фото "Сегодня"

Також відомо, що незабаром можна буде спостерігати за виконанням нових реформ. Ірина Садов'як заявила, що йде робота над оптимізацією системи екстреної допомоги, а всі дзвінки буде розділено на категорії:

Категорія 1. Випадки, які відносяться до критичних. Наприклад, ознаки клінічної смерті, обструкція дихальних шляхів, політравма. В такому випадку бригада повинна приїхати за 10 хвилин.

Категорія 2. Потенційно серйозні стани. І хоча розшифровки цього немає, швидше за все, мова йде, наприклад, про гіпертонічному кризу, ознаки інсульту. У такому випадку лікарі приїдуть протягом 20 хвилин.

Категорія 3. "Неекстрені" виклики. Сюди відносять випадки, за яких показники смертності дуже низькі або нульові. Наприклад, кашель, температура, головні болі, болі в суглобах, загострення хронічних хвороб, біль у онкохворих, а також абстинентний синдром після прийому алкоголю або наркотиків. Диспетчер тоді відправить пацієнта до лікаря, наприклад, або ж до хворого приїде бригада, яка не виконує критичні виклики.

Категорія 4. "Непрофільні" випадки. Пацієнт отримує консультацію по телефону або ж йому рекомендують звернутися до сімейного лікаря.

Також в українському МОЗ заявили, що вже опрацьовано критерії по кожній категорії. Тобто диспетчери знатимуть, як проводити відсів дзвінків. Але його ще не оприлюднили.

Обов'язково підпишись на наш канал в Viber, щоб не пропустити найцікавіше

Нагадаємо, навчальний рік 2020: коли почнеться і що говорять у Кабміні.

Як повідомляв Знай.uа в Запоріжжі відкриють дитячі табори.

Знай.uа писав, "Лежать на брудних пелюшках і смокчуть гумові рукавички": як лікують новонароджених в Києві.