На борту літака Ан-26, який розбився під Чугуєвом, мала бути менша кількість курсантів, а в кабіні пілота перебували не зовсім ті люди, які мали б бути. Трагедія залишила багато запитань і до організації польотів, і до дій екіпажу.

У вівторок, 6 жовтня, у Харкові відбулася церемонія прощання із загиблими курсантами. Як відбувався останній політ Ан-26 та які основні версії катастрофи.

За словами очільника урядової комісії з розслідування авіакатастрофи Ан-26 Олега Уруського, цей політ був шостим у цей день для цієї групи. Сам літак був виготовлений у 1977 році, лівий двигун також 1977 року, правий — 1974 року. Керівник борту повідомив керівнику польотів, що відмовив датчик крутного моменту лівого двигуна, після чого політ було продовжено, хоча виконання політного завдання керівництвом польотів нібито було припинене.

Водночас Уруський наголосив, що несправність літака не була критичною.

"Звісно, ми хочемо мати нові літаки, але світовий досвід показує, що якщо правильно виконуються всі регламентні норми, експлуатація літака здійснюється правильно. Важливо вивчити організацію польотів у ХНУПСі, тому що до неї є дуже багато питань. Але й до дій екіпажу також", - сказав очільника урядової комісії в ефірі політичного ток-шоу "Свобода слова Савіка Шустера".

Популярні новини зараз
Одні поїдуть, інші не доживуть: як зміниться Україна у найближчі 15 років Віддавати по 10% від пенсії не доведеться: "Київстар" порадував стареньких бюджетним тарифом Два тарифи на воду: нові ціни встановили для мешканців багатоповерхівок та приватного сектору Чому українцям необхідно заповідати майно вже зараз та як це зробити правильно
Показати ще

Генерал-лейтенант Михайло Забродський також стверджує, що є багато питань до організації навчань. Про це він сказав на в ході того ж політичного ток-шоу.

За його словами, говорити про те, що стало причиною катастрофи літака, можна буде лише тоді, коли всі записи самописців буде розшифровано й проаналізовано, а події змодельовано.

"Але вже зараз є дуже багато питань до організації польотів, саме цих навчально-тренувальних польотів, один з яких того дня здійснював цей літак. Починаючи з того, що на борту перебувала дещо більша кількість людей, ніж мала там перебувати. І в кабіні пілотів були не зовсім ті люди, які мали там бути", – сказав Забродський.

Він пояснив, чому на борту мало бути менше курсантів.

"На шість курсантів має бути один штурман-інструктор. За інформацією, яка зараз є, на борту таких штурманів-інструкторів було двоє. Два рази по шість це 12. А літала група в 20 осіб", – сказав Забродський.

Окрім літака, що впав, на посадку також приймали ще два вертольоти та інший Ан-26.

Голова Харківської облдержадміністрації Олексій Кучер заявляв, що ключовою була хвилина, після якої пілот повідомив про відмову лівого двигуна, але пріоритетність нібито надали іншому літаку - на борту якого перебував син командувача Повітряних сил ЗСУ Сергія Дроздова

Однак останній запевнив, що пріоритету цьому літаку не надавали.

"Ан-26 виконати посадку одразу не міг. Йому треба було вийти в зону розвороту, виконати захід на посадку. Попередній літак, який уже був на посадковому курсі, зовсім не заважав", — сказав Дроздов.

Силовики вантажать уламки розбитого літака Ан-26. Фото: hromadske
Силовики вантажать уламки розбитого літака Ан-26. Фото: hromadske

Які основні версії катастрофи розглядає слідство

Слідчі ДБР, як і раніше, розглядають чотири основні версії: технічна несправність, неналежне виконання обов’язків екіпажем та керівниками польотів, а також неналежне обслуговування літака.

Міноборони відсторонило від роботи двох заступників керівника університету і 5 осіб з бригади, яка готувала політ.

Також слідчі не виключають версію теракту та комбіновану — на технічну несправність міг накластися і людський фактор.

Уламки літака зараз перебувають на території військової частини А-4104, де на спеціальному майданчику його зібрали для експертиз.

Експерти наразі зчитали інформацію з бортових самописців та відновили майже половину польоту.

Обов'язково підпишись на наш канал в Viber, щоб не пропустити найцікавіше

Нагадаємо, ДБР приголомшило заявою про катастрофу Ан-26 під Харковом: "З двигуном було все гаразд"

Як повідомляв портал Знай.ua, маленька донька і дружина загиблого штурмана Ан-26 опинилися в біді

Також Знай.ua писав, загиблий в Ан-26 курсант Олександр Бойко з дитинства марив польотами