Горючі властивості нафти здавна привертали людство. Бензин пройшов довгий шлях від незатребуваного антисептичного засобу до рідини, без якої неможливо уявити життя людини, а його виробництво - від примітивного випарювання до технологічно складного процесу.

347 рік н. е. У Китаї вперше пробурили свердловини в землі для отримання нафти. В якості труб використовувалися порожнисті стовбури бамбука.

У Візантії нафта була однією зі складових легендарного "грецького вогню". Стародавні греки використовували нафту для розпалювання багать на маяках і підпалювання стріл під час військових дій.

Популярні новини зараз

Головне за ніч: мітинги під вікнами Зеленського, боротьба Комарова за життя та відстрочка штрафів євробляхерам

Син Валерії розбився в ДТП під Санкт-Петербургом: від фото розривається серце

Українцям підказали, як отримувати субсидії без порушень: варто знати кожному

Шикарному життю вдови "Мотороли" позаздрить кожна жінка: замість скорботи елітні авто і дорогезні заклади

Показати ще

Приблизно 1500 рік. У Польщі вперше стали використовувати нафту для освітлення вулиць. Нафта надходила з району Карпат.

Народженням бензину можна вважати 1825 рік. Бензин був винайдений англійським вченим Майклом Фарадеєм. Він дослідним шляхом виділив вуглеводневу суміш, яка вимагала мінімальних умов для загоряння.

Свій продукт він назвав бензином, що з арабської перекладається як "запашна речовина". Так як нафту Фарадей отримував з Близького Сходу, він і дав їй арабську назву.

1886 рік. Німецькі інженери Карл Бенц \ Karl Benz і Вільгельм Даймлер \ Wilhelm Daimler створили автомобіль, який працював на бензиновому двигуні. Раніше бензин був лише побічним продуктом, що утворювався при виготовленні гасу.

І вже у XIX столітті бензин почали використовувати як паливо для примусів після того, як в декількох країнах була введена заборона на використання в цих цілях гасу через його високу пожежонебезпеку.

Коли в 1876 році німецький інженер Ніколас Отто винайшов чотиритактний двигун внутрішнього згоряння і запатентував його, це стало повторним моментом для бензину.

Патент завершив багаторічну роботу Отто і його партнера Ойгена Ланге, разом з яким Ніколаус заснував в 1864 році компанію N.A. Otto & Cie, нині відому як Deutz. Партнери розуміли, що бензин в якості палива куди вигідніше вугілля, а ККД двигуна внутрішнього згоряння більш ніж в два рази перевищує ККД парового двигуна, який в XIX столітті був основним.

У той же час інженер Карл Бенц в містечку Мангейм розробив і запатентував двотактний двигун і встановив його на самохідний екіпаж. Однак продажі не були успішними, автомобіль сприймався, як технічний курйоз.

Перевагу транспорту вирішила довести дружина Бенца Карла. Та без дозволу взяла Motorwagen, і попрямувала до своєї матері з Мангейма в Пфорцгейм. Хоробра Карла подолала в дорозі 106 кілометрів. Але проблема у неї все ж була - брак бензину.

Жінка змітала з аптек весь бензин, чим викликала гнів аптекарів адже очікувати нових поставок антисептика доводилося досить довго. Але таким чином Карла довела, що автомобіль годиться для далеких поїздок не гірше, ніж карета.

Якщо з 1886 по 1893 рік було продано всього 25 одиниць Benz, то за 1893 рік, коли дебютувала дешевша модель Victoria, своїх покупців знайшли 45 автомобілів. Машин на дорогах ставало все більше, вони потребували бензині, а аптеки цей попит, природно, не покривали.

Тоді заповзятливі торговці почали відкривати спеціалізовані магазини, де можна було купити бензин у великих обсягах, але заправка автомобіля все одно була заняттям малоприємним.

Чекати появи спеціалізованої заправної станції довелося досить довго - перша відкрилася в 1907 році в Сіетлі у нафтового гіганта Standard Oil.

У міру розвитку двигунів внутрішнього згоряння до бензину висувалися все нові і нові вимоги. У міру збільшення ступеня стиснення силових агрегатів росло і октанове число бензину - його стійкість до самозаймання при стисненні, вибухонебезпечність. Так з'являлися нові рішення і винаходи, які і привели нас до того сучасного суспільства, яке ми знаємо.

Нагадаємо, яким був перший позашляховик Porsche.

Як повідомляв портал "Знай.uа", це найвідоміші і несподівані корабельні аварії в історії.

Також "Знай.uа" писав, історію таємничого притулку атомних підводних човнів.