Чергове цікаве відкриття зробила пара археологів-любителів, досліджуючи узбережжя озера Біль у північно-західній частині Швейцарії.

Так відомо, що дослідники виявили найдавнішу на території Європи скульптуру, що зображає частину людського тіла. Не далеко від неї також витягли фрагмент ребра, бронзовий кинджал і, так сказати перлину даного відкриття, бронзову долоню з відламаними пальцями.

Як повідомили вчені, вага знайденої руки склала близько 400 грамів, вона виявилася трохи менше натуральної величини.
На металевій кисті була манжета з золота, а внизу розташовувалися отвори. Як припускають фахівці, ймовірно, щоб прикріплювати руку до скульптури або стовпа.

"Ми виявили кисть руки, зроблений з бронзи і золота близько 3,5 тисяч років тому. Внизу на руці були зроблені отвори, які, імовірно, дозволяли прикріплювати її на палицю або стовп", — розповіли археологи.

Погрожують відключенням та вимагають гроші: українці скаржаться на терор "газовиків" Українцям вказали на два обов'язкові платежі, які не можна ігнорувати Готуйте гаманці: скільки доведеться платити за електрику та газ з 1 травня За інтернет можна не платити: як скористатися новою послугою

За даними на даний час, артефакт є найдавнішим скульптурним зображенням частини людського тіла на території Європи.

Знахідку передали в надійні руки дослідників. Так вдалося дізнатися, для прикріплення золотої манжети на зап'ясті використовувався маленький шматочок рослинного клею саме він дозволив датувати скульптуру: їй близько 3,4−3,5 тисячі років.

Археологи зі Швейцарії та Німеччини, які займалися дослідженнями, кажуть, що нічого подібного їм досі не траплялося.

Так приміром навесні цього року, дослідники з Бернською археологічної служби провели розкопки на тому ж місці. В результаті була знайдена могила з останками чоловіка середніх років, похованого над більш давнім кам'яним спорудженням.

Тут же був виявлений відламаний бронзовий палець, який ідеально підійшов до знайденої раніше руки, а ще бронзова голка (очевидно, шпилька для одягу) і спіраль, що нагадує прикрасу для волосся.

Призначення руки залишається незрозумілим — це може бути частиною статуї або атрибуту влади, з яким покійного відправили в останній шлях. Вчені не виключають, що бронзова рука могла використовуватися як вельми незвичайний "протез" під час ритуалів.

Наявність золотої манжети показує, що чоловік належав до вищого стану, однак про ритуали, при яких використовуються скульптурні кисті рук, вченим нічого не відомо.

Більше того: у похованнях періоду 1400−1500 рр. до н. е. бронзові предмети зустрічаються часто, але золото — рідко. Дослідження будуть продовжені, однак шансів дізнатися про загадкове поховання небагато. Причину цьому назвали непрофесіоналів, які взялися проводити розкопки.

Нагадаємо, знайдено першу тварину планети Земля.

Як повідомляв портал "Знай.uа", вчені розшифрували стародавнє єгипетське любовне заклинання.

Також "Знай.uа" писав, сенсаційна знахідка археологів може змінити історію.