Американські дослідники вирахували, що неандертальці, всупереч стереотипу, були не агресивніше стародавніх людей. Про це свідчить не велика кількість травм голови. Так американські дослідники з Університету штату Іллінойс і Тюбінгенського університету в Німеччині розвіяли ще один міф. Дослідження було опубліковане в журналі Nature.

Довгий час у науці існувала думка про дикість і жорстокість неандертальців. Проте в 2010 році з'ясувалося, що неандертальці привнесли в людський геном частину своєї ДНК. Це означало, що вони не дуже відрізнялися від людей, принаймні, не настільки, щоб не знайти спільну мову.

Дослідження, що послідували за цим відкриттям, показали — неандертальці, як і люди, мали довге дитинство, іноді дотримувалися вегетаріанської дієти, носили прикраси, а представниці жіночої статі навіть робили своєрідний макіяж.

Вивчивши останки неандертальців, вони з'ясували, що ті страждали від травм голови в тій же мірі, що і перші люди.

"Нафтогаз" дав 9 днів: що потрібно зробити навіть якщо газ не споживаєте Замість відключення – щоденна пеня: комунальники попередили боржників Для пенсіонерів буде більше грошей у квітні Переказ з картки на картку будуть жорстко контролювати: як можуть заблокувати картку

Попередні дослідження, пояснюють автори, були засновані на описовому підході — у них вивчалися конкретні індивіди та їх травми, але не порівнювалися показники травматизму.

Вчені зібрали базу робіт, в яких розглядалась 295 зразків черепа неандертальців і 541 зразок ранніх хомо сапієнс, знайдені на території Європи і Азії. Вік зразків становив 20-80 тис. років. Вони врахували видову приналежність останків, вік на момент смерті, кількість і характер отриманих травм.

У більшості випадків травми були не смертельними — постраждалі прожили багато років після їх отримання.

В обох групах від травм голови частіше страждали чоловіки - дослідники пов'язують це з обумовленими культурою відмінностями у поведінці чоловіків і жінок. Крім того, неандертальці частіше отримували травми у більш молодому віці. Кількість травм у обох групах було статистично схожим, при цьому неандертальці, які отримали травму голови у віці до 30 років, частіше вмирали молодими - можливо, неандертальці у цілому страждали від ризику підвищеної смертності після травм, або ж у людей краще виходило піклуватися про поранених.

Причиною травми могло послужити не тільки насильство, але і нещасні випадки на полюванні або невдале падіння.

Проте в дослідженні не були розглянуті інші види травм, а, отже, крапку поки не поставлено.

Нагадаємо, американські вчені з університету Стенфорд, в результаті масштабних досліджень, з'ясували, що гени, які були придбані сучасними людьми від неандертальців, дали першим захист від вірусів.

Як повідомляв портал "Знай.uа", антропологи відтворили грудну клітку наших предків і дізналися, що ми уявляли їх собі неправильно.

Також "Знай.uа" писав, вчені з'ясували, як неандертальці пережили Льодовиковий період.