Кам'яна могила, що під Мелітополем, біля селища Терпіля Запорізької області, є одним з найпотужніших енергетичних центрів планети, вважають вчені. Нещодавно тут були знайдені унікальні вирізані з каменю голови змій, яким понад 10 тисяч років.

Як вважають дослідники, їх використовували стародавні люди в особливих ритуалах. Про це повідомляє Live Science.

"Обидві голови були знайдені біля кісток і виробів з кременю, що відносяться до епохи мезоліту (12000-7000 рр. До н. е.). Тут було багато уламків пісковиків, але ці два фрагменти були дивної форми і ми вирішили до них придивитися уважніше", - зазначила доктор історичних наук, науковий співробітник Відділу археології енеоліту - бронзового віку Інституту археології НАН України Надія Котова.

Археологи розповіли, що перша голова була знайдена біля вогнища, поряд з черепашками та крем'яними знаряддями.

Готуйте гаманці: скільки доведеться платити за електрику та газ з 1 травня Холод та дощі терпіти недовго: прогноз погоди на тиждень Дешевше, ніж чашка кави: Vodafone запустив пільговий тариф, але не все так радісно Українцям 60+ нададуть грошову допомогу, можна запросити рідних: як подати заявку

Як засвідчив радіовуглецевий аналіз, залишок багаття вказує на те, що скульптуру виготовили приблизно 8300-7500 років до нашої ери.

Розміри скульптури: 13 см. на 6.8 см, а вага – 1215 г.

Цікаво, вона має трикутну форму і плоску підставку. За її опуклої поверхні висічені ромбоподібні очі. Широка довга лінія символізує губи. На жаль, під час розкопок був пошкоджений ніс.

Другу голову розміром 8,5 см на 5,8 см і вагою 428 г, також були знайдені біля багаття. За словами авторів статті в журналі Antiquity, вона була створена приблизно 7 400 до н. е.

На жаль вчені не можуть багато розповісти про людей, які виготовили ці скульптури. На даний момент відомо, що жителі степів північно-західного узбережжя Азовського моря створювали кам'яні та кістяні знаряддя. Вони полювали з луками і належали до спільноти мисливців-збирачів.

Кам'яна могила - унікальний пам'ятник у геологічному та історичному плані.

Кам'яною могилою називають досить великий пагорб у вигляді купи каміння, який займає площу не менше 30 тисяч квадратних метрів. Найвища точка об'єкта має висоту 12 метрів, загальна його довжина-240 метрів, ширина 160 метрів. Вчені більше схиляються до думки про те, що виникнення пагорба пов'язано з отвердеванием суглинних мас, що утворилися в результаті мілини Сарматського моря.

Нагадаємо, на Харківщині городяни звернулися до місцевих краєзнавців, з'ясувалося, що знайдений стародавній підземний хід.

Як повідомляв портал "Знай.uа", на дні Чорного моря археологам вдалося знайти найдавніший непошкоджений корабель.

Також "Знай.uа" писав, в урочищі Бармацке, поблизу Рівного, українські та німецькі археологи виявили стоянку періоду палеоліту віком 15 тис. років.