Дослідники Інституту археології Варшавського університету відкрили багатющу доісторичну гробницю в Польщі з розташованих на схід від Вісли. Гробниця виявлена в Мазовецькому воєводстві Польщі. Хоч вона і виявилася пограбованою, але цінностей там залишилося і для вчених.

Про це повідомляє Polska Agencja Prasowa, передає ZIK.

Відкриття зробили ще минулого літа, але вчені його не розголошували до завершення досліджень, побоюючись, щоб гробницю не пограбували. У зв'язку з цим вони також не вказали точного місцезнаходження поховання, зазначивши, що мова йде про території Мазовецького воєводства.

У похованні, зокрема, знайшли бронзовий посуд, металеві пряжки для поясів, посріблені шпори і статусний золотий перстень, тому вчені називали гробницю "могилою князя".

Були гроші і не стало: банкомати ПриватБанку дивують "фокусами" при знятті готівки Показники лічильника стануть недійсними: споживачів застерегли від неприємностей з платіжками Українцям видають 3600 грн на місяць: виплата тимчасова, варто поспішати Є чим пишатися: який вигляд має перший український позашляховик, який плутають з іномаркою

До всього іншого, і бронзовий посуд говорить про високе становище покійного. У могилі були також чотири роги, які використовували, як судини для пиття. Від них залишилися чудові бронзові оковки. Два роги вінчали прикраси у вигляді голів биків.

Також біля покійного виявили цілий скарб римських монет. Датують знахідку кордоном I-II століть нашої ери.

На жаль, до нашого часу не зберігся кістки. Останки з неї викинули в давні часи розкрадачі могил, але судячи з того, що залишилося, там був похований якийсь важливий осіб.

Так враховуючи розміри похоронної камери – вона була довжиною 4 м і шириною 2 м – археологи припускають, що в могилі було поховано тіло, а не урна з попелом, що було найбільш поширеною в той час практикою.

"Такі багаті могили з перших століть нашої ери також рідкісні і на захід від Вісли. Ми знаємо їх не більше, ніж кілька. Тому це дійсно унікальна знахідка", – підкреслив археолог і додав, що поруч з могилою князя" археологи також виявили скарб срібних римських монет.

Нагадаємо, територіально до трипільської культури прийнято відносити осіле населення земель від Румунії, через Молдову і майже до самого Києва, яке проживало тут приблизно з 5500 до 2500 р. до н. е.

Як повідомляв портал "Знай.uа", у річці Темза британські археологи виловили скелет людини, вік якої, імовірно, склав 500 років.

Також "Знай.uа" писав, про стародавні цивілізації, зникнення яких складно пояснити.