Дослідники натрапили на нові сліди долонь, яким понад 20 тисяч років, у печері Альтаміра, що у Кантабрійських горах на півночі Іспанії. Про це повідомляє Еl Рais, передає Zik.

Вчені з музею Альтаміра та представники проекту Handpas, що створений для фіксації палеолітичних слідів (відбитків) долонь у Європі, зазначили, що троє нових слідів у досить поганому стані. Їх виявили при інвентаризації інших малюнків у печері. До каталогу 3D Handpas додали фотографії рук.

Як зазначають вчені, загалом було виявлено дев’ять відбитків долонь. Вісім знаходяться на склепінні залу Розписів між зображеннями коней, і один у Кінцевій галереї, на відстані понад 200 метрів від входу.

Зайвий раз не помиєшся: з 1 травня піднімають ціни на водопостачання – скільки заплатимо Які електроприлади "тягнуть" найбільше - зараз це дуже важливо знати Холод та дощі терпіти недовго: прогноз погоди на тиждень З 1 травня доведеться виживати без допомоги: кому перестануть виплачувати субсидію

Долоні залу Розписів мають різні кольори: від темного фіолетового до інтенсивного червоного. На думку де лас Герас, їх наклали на зображення коня. Згідно з даними, отриманими та проаналізованими керівником Handpas Гіполітою Колладою, правші становили 70% доісторичного населення.

Долоня у залі Розписів, яку виявили ще у 1980-х роках, відрізняється від інших, тому що це відбиток, а не малюнок. Крім того, це рука дитини. Чорний відтиск досить унікальний, оскільки, як пояснила заступниця директора музею Альтаміра Кармен де лас Герас, до цього часу було задокументовано лише декілька долонь такого розміру.

Іспанські науковці підкреслюють, що важлива не стільки кількість виявлених відбитків, як те, що вони показують, як зал Розписів виглядав перед створенням картини з бізонами.

"Через тридцять два роки після останньої публікації про древні розписи Альтаміри, печера все ще відкриває свої таємниці", – підсумувала де лас Гера.

Відзначимо, Альтаміра – печера в Іспанії з поліхромним живописом епохи верхнього палеоліту (Солютрейська культура – 22-17 тис. р. до н. е.). Печера була розкопана Саутуолою та Хуаном Віланова-і-П’єра – археологом з Мадридського університету. Також печера з живописом з 1985 є об’єктом всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.

Нагадаємо, вчені дослідили кілька малюнків і артефактів неандертальців і прийшли до висновку, що, швидше за все, саме вони навчили нас мистецтву.

Як повідомляв портал "Знай.uа", нещодавно археологам вдалося виявити стародавній "олівець" — шматочок гематиту, який був оброблений 45-50 тисяч років тому.

Також "Знай.uа" писав, в ході розкопок у печері Бомбос в Південній Африці науковці виявили фрагмент каменя із червоними лініями у вигляді хештега.