Фахівці з Національного центру наукових досліджень Франції переконані, що в період міжльодовикової епохи життя багатьох неандертальців було наповнене відчаєм і жорстокістю. Ймовірно, деяких із них зміна кліматичних умов перетворила на канібалів.

До такого висновку вчені прийшли після вивчення останків шести неандертальців, знайдених у печері Мула-Гверци на південному сході Франції. Тут було виявлено 120 кісток, які належали двом дорослим, двом підліткам і двом дітям.

неандертальці

У печері також знайшли деревне вугілля і рештки тварин. Все це збереглося в відмінному стані, що дало можливість ученим провести необхідні дослідження і зробити висновки про життя неандертальців. Дослідники виявили ознаки канібалізму і навіть змогли пояснити його причину.

На половині останків неандертальців були сліди від порізів, які наносилися кам'яними виробами. Вони розподілені по всій довжині скелетів – від нижньої щелепи та черепа до кісток стоїть і рук. На всіх черепах й безлічі кісток виявили сліди від ударів.

Готуйте гаманці: скільки доведеться платити за електрику та газ з 1 травня Холод та дощі терпіти недовго: прогноз погоди на тиждень ДПС вже готова списати ваші гроші: кому готуватись до примусового стягнення Подорожчає одна з критично важливих комунальних послуг: який тариф хочуть встановити

Останки зберегли ознаки повного розчленування тіл. На фалангах пальців експерти виявили сліди від зубів неандертальців, які свідчать про те, що кісточки були обгризені.

неандертальці

Аналіз зубної емалі говорить про внутрішні зміни в організмі, характерні для стресу. Вони можуть бути пов'язані з недоїданням або хворобами.

Певно, неандертальців, чиї останки були знайдені, вбили прямо перед трапезою.

Вчені вважають, що найбільш очевидна причина канібалізму – це голод, який був викликаний кліматичними змінами. У зв'язку із змінами рослинності і ландшафту в період міжльодовиков'я багато великих тварин були змушені мігрувати. На місці пасовищ і лугів виникли ліси. З'явилося безліч дрібних тварин – плазуни, гризуни, дикобрази та інші. Вони не допомагали неандертальцям утамувати відчуття голоду, тому довелося шукати інший вихід.

літній неандерталець з дитиною