Археологи, що проводили розкопки в Італії виявили незвичайні останки молодої жінки. Її виявили в середньовічному труні і як з'ясувалося пізніше, вона була вагітною і народила прямо у могилі.

Так дослідники знайшли між її стегон кістки плода. Але і це ще не все, при детальному дослідженні вчені дізналися, що жінці робили трепанацію, у черепі виявили просвердлений отвір.

Це свідчить про трепанацію — жорстоку стародавню медичну практику для лікування різних захворювань. Дослідження було опубліковане в журналі World Neurosurgery.

Могилу жінки в північній Італії знайшли експерти з Університету Феррари та Болонського університету. Вони вважають, що вона померла у віці між 25 і 35 роками, приблизно в 7-8 століттях нашої ери.

Повинні з'явитися без повістки: кого чекають у ТЦК з 1 квітня За прострочені комунальні платіжки можуть забрати половину пенсії: як ще покарають боржників Готуйте гаманці: українцям за лічені дні підвищать тарифи на комуналку, що подорожчає Українцям готують тарифний удар після опалювального сезону

Як припускають археологи, вона померла 1300 років тому на останніх термінах вагітності. Коли тіло жінки почало розкладатися, що скупчилися гази виштовхнули її вже неживого дитини в труну.

"Це рідкісне явище, відоме як народження в труні", — відзначають вчені.

Цікаво, що могила обкладена каменем, що говорить про досить високому соціальному становищі померлою.

Виходячи з довжини стегнової кістки, дитині було близько 38 тижнів, коли померла його мати. Середня вагітність триває близько 40 тижнів, що означає, що жінка була дуже близька до пологів, коли її поховали.

Також вчені з'ясували, що її дитина померла задовго до того, як гази виштовхнули плід з тіла.

За станом кісток черепа, дослідники встановили, що жінка жила протягом декількох тижнів після операції. За словами вчених, процедура, яка була спробою вилікувати таке розлад вагітності як прееклампсія, ускладнення, яке зазвичай трапляється після 20-го тижня вагітності в другому або третьому триместрі, могла, зрештою, приректи жінку на смерть.

"Деякі з найбільш поширених проявів цього захворювання — висока температура, судоми, постійна лобова і потилична цефалгия, високий внутрішньочерепний тиск, крововилив у мозок", — пишуть вчені у своєму дослідженні.

І додають, що всі ці симптоми з давніх часів і аж до 20-го століття лікували трепанацією.

Нагадаємо, археологи, що проводили розкопки в єгипетському міста Кресний натрапили на незвичайне поховання – "антропоїдний" саркофаг, побудований в період так званого Нового Царства ‒ пізньої епохи Стародавнього Єгипту.

Як повідомляв портал "Знай.uа", школяр археологам допоміг знайти унікальний середньовічний артефакт.

Також "Знай.uа" писав, археологи знайшли ритуальний центр найдавнішої цивілізації.