Недалеко від міста Чінджу корейські палеонтологи виявили унікальну знахідку – відбитки лап найменшого динозавра. У свою чергу, скам'янілі сліди дозволили розглянути текстуру шкіри на підошвах його крихітних лапок. Вчені встановили, що знайденій шкірі більше 100 мільйонів років.

Про це йдеться у статті, опублікованій в журналі Scientific Reports.

Цікаво, що добре вивчені сьогодні скам'янілості тих часів, в основному знайдені у Китаї. Автори проекту після проведення аналізу прийшли до висновку, що дані сліди належать дорослій особині.

Дослідники відзначають, що крихітні сліди з були алишені найдрібнішими з відомих науці теропод, який не досягав і 20 сантиметрів, динозаврами Minisauripus. Він був завбільшки з чорного дрозда.

За безкоштовні поїздки в автобусах тепер доведеться платити Заплатите від 17 000 до 51 000 грн: українців попередили про штрафи з 1 квітня Готуйте гаманці: українцям за лічені дні підвищать тарифи на комуналку, що подорожчає Відвикайте від опалення: українців просять зробити це до вимкнення, щоб не постраждати

Довжина слідів рівно 2,5 см, з чого можна зробити висновок, що сам динозавр був довжиною 28,5 см. Детальність відбитків означає, що динозавр важив не дуже багато, а також швидко біг по вологій землі.

Колись рептилії перебігали через тонкий, міліметровий шар м'якого бруду. Відбитки ясно зберегли текстуру шкіри ніжок — і, до речі, сліди крапель дощу, який, мабуть, пройшов незадовго до того.

Їх покрили нові шари бруду, які закам'яніли за багато мільйонів років і були знайдені лише тепер, в час розкопок.

Це унікальна знахідка, тому що добре збереглися м'які тканини древніх істот, такі як шкіра і кістки, не часто трапляються вченим. Насправді менше 1% виявлених останків динозаврів містять такі матеріали.

Разом з тим, як пише Newsweek, міжнародна команда вчених на чолі з Кюнг-Су Кімом з Національного університету Чиньджу стверджує, що знайдені фрагменти шкіри ідеально збережені.

"Ми були дуже здивовані якістю збереження, особливо в таких невеликих слідах", - сказав співавтор дослідження Мартін Локли з Університету Колорадо.

"Фрагменти шкіри динозаврів знаходили в різних місцях протягом останніх років. Однак, ми повинні відрізняти такі зразки з тіл тварин, які були поховані в процесі скам'яніння, від тих, які залишилися від живих істот, коли вони ходили або бігали", - пояснив учений.

За словами дослідників, текстура шкіри Minisauripus нагадувала "середньої грубості наждачний папір", хіба що з упорядкованим розташуванням маси крихітних частинок, кожна в діаметрі не більше 0,5 міліметра. Цей патерн близький до візерунку, виявленому раніше на фрагментах слідів куди більш великих хижих теропод.

Нагадаємо, археологи натрапили на страшну могилу вагітної жінки.

Як повідомляв портал "Знай.uа", вчені досі не змогли розкрити таємницю цих загадкових знахідок.

Також "Знай.uа" писав, виявлені останки стародавнього предка людини з 18 щупальцями.