У каталонській столиці археологам вдалося виявити початок лінії метро, яку проектували ще в 1928 році. Поїзд повинен був поєднувати станцію метро ліцею з фунікулером. Про це повідомляє "Главное".

Проте, відомо, що будівництво лінії так і не було завершено через фінансові проблеми. І в цьому році археологи виявили частину тунелю. Вхід в тунель був закритий у 1933 році після того, як мешканці сусідніх будинків виступили проти відкритих люків на вулиці.

Впродовж довгого часу залишався забутим той факт, що на проміжку від вулиці Est до Nou de la rambla існує так звана підземна свердловина, в якій у 1930-ті роки був споруджений тунель. Він і постав перед археологами у всій красі в 2019 році.

Місце, де починався примарний тунель, було знайдено випадково завдяки археологічним роботам, проведеним перед установкою пневматичної мережі збору сміття.

В ході розкопок фахівці знайшли різні приховані в землі деталі, пов'язані із змінами міської інфраструктури в XVII і XVIII століттях і тунель ХХ століття.

Тунель покритий бетоном товщиною до 80 сантиметрів і має глибину 12,5 метрів. Дослідники також знайшли там дерев'яні сходи і балки для підйому обладнання. Роботи по вивченню об'єкта тривають. Напевно дослідникам ще буде чим здивувати.

Після закінчення Громадянської війни були зроблені безуспішні спроби відновити роботу над проектом. Була побудована тільки станція Paral·lel і під час введення в експлуатацію нинішньої лінії 3 відновлені деякі споруди тих часів.

Нагадаємо, вчені знайшли найдовшу в світі печеру. За два роки ізраїльським спелеологам вдалося нанести на карту 10 кілометрів проходів і гротів.

Як повідомляв портал "Знай.uа", в українських катакомбах натрапили на старовинну підземну кімнату. Відомо, що дані катакомби були закритими ще в 50 роках, вхід до них засипали екскаватором.

Також "Знай.uа" писав, як живе єдине у світі поселення в печері. Неймовірне селище під назвою Чжундун розташувалося високо в горах у провінції Гуиджоу (Китай). Незвичайне поселення мешкає на висоті 1800 метрів над рівнем моря.