При розкопках у китайській провінції Ляонін палеонтологи знайшли незвичайні скам'янілості, які їх збентежили.

Знайдені скам'янілості

Вчений Мін Ван з Китайської Академії наук повідомив:

"Він був схожий на птаха. Ніщо в ньому не нагадувало динозавра".

Знайдені скам'янілості

Пенсіонерам дадуть знижку на продукти 20%: що потрібно взяти в магазин Залишать голими та босими: комунальники пообіцяли "не райдужну перспективу" всім боржникам Доїхати на роботу і назад – вже не по кишені: проїзд у маршрутках дорожчає Перерахунок пенсій з 1 травня: чого чекати стареньким

Дослідники провели детальний аналіз, результати якого показали, що це крихітний теропод з деякими особливостями. Він має унікальну будову передніх кінцівок і перетинчасті крила. Вчені дали назву новому виду – Ambopteryx longibrachium.

Новий вид динозавра

Фахівці встановили, що вік скам'янілості досягає 163 мільйонів років. З цього періоду відома лише одна тварина з перетинчастими крилами. Це Yiqi, який був виявлений в 2015 році. Його м'які тканини досить погано збереглися, тому вчені вважають його спірним видом.

Yiqi

Мін Ван зазначив, що скам'янілість Ambopteryx longibrachium збереглася досить добре. Завдяки цьому можна стверджувати, що він був крилатим, як кажан. Він мав досить малі габарити і вагу, тому малоймовірно, що він був здатний махати крилами. Довжина теропода досягала всього 32 сантиметри, а його вага становить 306 грамів.

Ambopteryx longibrachium.

Мін Ван розповів:

"Найважливіша особливість цього виду – відсутність грудних м'язів, за допомогою яких він міг би махати крилами".

Теропод

Yiqi і Ambopteryx longibrachium належать до нечисленного сімейства.

Археологи виявили в Ляонін і інші скам'янілості. 100 мільйонів років тому тут сталося найпотужніше виверження вулкану. Величезний шар попелу знищив велику кількість різних видів. Скам'янілості доісторичних істот відмінно збереглися завдяки вулканічним породам.

Крихітний теропод

Теропод з крилами

На думку Мін Вана, перетинчасті крила – це невдалий експеримент еволюції, адже пізніші літаючі динозаври мають оперення.

Він додав:

"Всі відомі скансориоптеригіди пізнього юрського періоду з унікальною перетинковою структурою крила в крейдяний період не вижили. Я сподіваюся, що такі знахідки більше нам розкажуть про перехід динозавра до птахів і про еволюцію польоту".

Филогенетика нового виду динозаврів

Читайте також: вчені визначили, як виглядали хижаки-немовлята, тиранозаври виявилися няшками.

Нагадаємо, школяр виявив останки стародавньої істоти, і тільки через 20 років встановлено, що вони належать тиранозавроїду.

Раніше портал "Знай.uа" розповідав: незвичайна знахідка допомогла описати зовнішність найдивніших динозаврів, вони мали пір'я, дзьоб і гігантські кігті.