105 років тому лайнер "Титанік" вийшов у море для проведення ходових випробувань. Вони пройшли успішно.

Кіль "Титаніка" заклали не верфях фірми "Харленд енд Волфф" Куінс-Айленде біля Белфаста у Північній Ірландії, 31 березня 1909 року. Судно будували за допомогою найбільшого у світі портального крана, поруч з ыншим лайнером "Олімпіком".

Над лайнером працювали 2 роки, і 31 травня 1911 року, коли "Олімпік" вирушив у свій перший рейс через океан, "Титанік" спустили на воду

Через 10 місяців, 2 квітня 1912 року "Титанік" успішно пройшов ходові випробування, що проводилися під наглядом чиновників міністерства торгівлі, які за британськими законами про торговому флоті, були головною контрольною інспекцією.

Існує гіпотеза, яка докорінно змінює історію катастрофи. Вона належить дослідникам Робіну Гарднеру і Дан Ван дер Вату. Вони вважають, що насправді загинув зовсім не "Титанік", а "Олімпік".! Обидва корабля були побудовані майже одночасно і на тих же верфях. Але з перших же днів "Олімпік" переслідували невдачі. Ледь корабель спустили на воду, він тут же врізався в дамбу.

Після того як "Олімпік" під час плавання кілька разів потрапив в аварію, він заслужив репутацію "проклятого". Страхові компанії стали відмовлятися укладати договори на його страховку. І тоді власнику судна прийшло в голову під ім'ям "Титаніка" пустити "Олімпік" в плавання по Атлантиці. Стака була на те, що страхова компанія не запідозрить ніякого підступу, і, якщо судно зазнає катастрофи, в кишенях у його власників виявиться цілих 52 мільйони фунта стерлінгів!

 Здавалося, їх план був просто геніальним. Подбали і про безпеку пасажирів і екіпажу "проклятого" корабля, вирішивши послати слідом за уявним "Титаніком" інше судно, яке нібито випадково виявиться на місці катастрофи і підбере пасажирів, які терплять лихо. Щоб не викликати підозр, "рятувальне" судно мало відчалити від пристані через тиждень після того як лже- "Титанік" піде в плавання. Однак, судновласники прорахувалися: катастрофа трапилася через три дні ...

Що ж стосується справжнього "Титаніка", то, як вважають Гарднер і Ван дер Ват, він більше 20 років благополучно плавав під іншим ім'ям спочатку у складі Королівських морських сил, потім в складі флотилії "Уайт Стар лайн" і був списаний на берег в 1935 році.