Всередині єгипетського саркофага віком три тисячі років виявили таємний текст і зображення бога Сонця Ра-Хорахте, повідомляє Phys.org.

Так, археологи вивчили знахідку в рамках проекту по створенню повного цифрового зображення саркофага, в якому були останки староєгипетського жерця Анх-Хонсу, а також двох інших трун.

Виявилося, що мумію витягли з гробу більше ста років тому, коли його перевезли з Єгипту в Кембридж, але саркофаг відкрили лише 30 років тому. Ці труни датуються XXII династії (945-712 роки до нашої ери).

єгипетський саркофаг, фото Phys.org

Крім того, вчені зібрали зразки тканини, фарби та смоли, а також вивчили тексти та іконографію на дерев'яній поверхні і картонаже – матеріалі, виготовленому з шарів папірусу або льону, покритих штукатуркою. Ще проводилося тривимірне сканування саркофагів для створення комп'ютерних моделей.

Почекайте з покупками: виплати пенсій затримають Українські пенсіонери отримають по 500 гривень "бонусу": хто у списку "літніх" щасливчиків На школи тепер чекають масові перевірки: батьки домоглися свого Як в інших країнах звикли підтирати попу і чому на нас дивляться, як на дурнів: вся справа в культурі

єгипетський саркофаг, фото Phys.org

Зображення божества ховалося під шаром смолистого матеріалу, який використовувався при похованні. Також були виявлені малюнки, виконані жовтою, помаранчевою та синьою фарбами, і ряд ієрогліфів, які переводяться як "Ра-Хорахте, великий Бог, Повелитель Неба".

Обов'язково підпишись на наш канал у Viber, аби не пропустити найцікавіше

Нагадаємо, палеонтолог вивчив ланцюг зі слідів у печері міста Маунт-Морган і з'ясував, що вони належать травоїдним динозаврам.

Як повідомляв портал Знай.uа, археологи виявили 83 давніх поховання під час розкопок в Єгипті.

Також портал Знай.uа писав, що вчені в Канаді знайшли скам'янілості невідомого раніше виду тиранозаврів, який жив 80 млн років тому в Північній Америці.