Для власного бізнесу необов'язково мати стартовий капітал, переконаний бізнес-тренер Михайло Дашкієв. Він розповідає, як створити успішну фірму.

- На старті найголовніше знати чого хочеш, визначитися із напрямом своєї справи, - говорить він.

Що робити тим, хто не знає, чим конкретно хоче займатися?

- Варто виписати у блокнот 10-15 бажаних бізнесів. Обирати ті, про які щось відомо, де можуть допомогти знайомства. Обговорити затребуваність власної справи із близькими та родичами. Вони допоможуть побачити такі кути справи, які ви не помітили. Після обговорень варто звести свій список бізнесів до двох-трьох найбільш затребуваних і найменш збиткових.

Як вибрати виграшну нішу для свого бізнесу?

Популярні новини зараз
Одні поїдуть, інші не доживуть: як зміниться Україна у найближчі 15 років Віддавати по 10% від пенсії не доведеться: "Київстар" порадував стареньких бюджетним тарифом Дніпровська дівчина-хатико повернулася, але тепер вона нападає на людей Гроші на дітей: в Україні збільшилася сума допомоги батькам новонародженої дитини
Показати ще

- Не слід вибирати сезону нішу, наприклад, продаж затемнених окуляр чи валянок. Не слід орієнтуватися на покупців лише із села чи одного міста. Ваші послуги чи товар мають бути актуальними щосезону і щонайменше для всієї країни. Варто уявляти, хто буде вашими клієнтами - державні підприємства, приватні, фізичні особи, юридичні. У кожного із цих споживачів є свої особливості, на них і треба орієнтуватися. Наприклад, держпідприємства з готівкою зазвичай не працюють, їм цікаві оптові замовлення. Роздрібним споживачам цікаві різні акції, доставки тощо.

Які ніші ви рекомендуєте у сучасних українських реаліях?

- Починати найкраще із перепродажів. На сайті оголошень ви рекламуєте товари, які продаєте. Як тільки до вас надішло замовлення, ви позичаєте гроші й купуєте ці товари. Продаєте їх замовнику дорожче. Віддаєте борг і маєте навар. Найуспішніше така співпраця складається із вітчизняними напівзбитковими підприємствами, що торгують металевими конструкціями, якимись деталями, але не мають свого сайту. Ви домовляєтеся з ними про ціну, виставляєте на своєму сайті їхні товари й продаєте. Також перспективна торгівля китайськими товарами. Головне, не помилитися із затребуваністю товарів.

Як можна перевірити затребуваність вибраної справи на ринку?

- Є безліч безкоштовних інтернет-ресурсів. За моїми підрахунками, можна розмістити свої оголошення на 90-120 безкоштовних сайтів. Також можна створити групи у соцмережах. Скрізь вказати свій номер телефону й жити своїм звичним життям. Якщо протягом 2-х місяців ніхто не зателефонує, ваші послуги не затребувані. Якщо дзвінки йтимуть, тоді справа варта уваги.

Можливо, краще замовити створення свого сайту?

-Це якщо протягом місяця буде більше 5 дзвінків. Створення простого сайту-візитки коштує 60-140 доларів. Розкрутка може обійтися 100-150 доларів щомісяця. Все це можна зробити самому й не витрачати таких коштів. Просто треба вникнути в це. Свій сайт поставити на платформу пошукових інтернет-систем "гугл-адворд", "гугл-аналітікс", "метрікс", "яндекс-діректс" і "яндекс-метрікс". Ці інструменти дозволяють швидко знаходити сайт користувачу й вести підрахунок заходів на нього. Наповнення сайту має бути ексклюзивним.

А якщо клієнти просто телефонуватимуть за оголошенням на сайті, але нічого не замовлятимуть?

- Раджу завести блокнот для аналітики. Записувати туди день і час дзвінка. Запитувати в додзвонювача про місто проживання, де дізнався про вашу фірму й чому зацікавився. Вже під кінець місяця у вашому записнику сформується чітка картина про ситуацію вашого бізнесу з погляду споживача. Тоді буде легше щось міняти, зрозуміло буде, у якому напрямі потрібні зміни. Багато підприємців втрачають великий відсоток клієнтів через те, що не беруть слухавку, не заряджають вчасно телефон або просто починають розмову не з тієї фрази.

Які заходи можуть вплинути на продаваність товарів чи надання послуги?

- Найпростіші. Навіть пляшка вина в подарунок кожному другому клієнту підвищує продажі на 30%. А, наприклад, при встановленні метало-пластикових вікон безкоштовний виїзд додому потенційного клієнта для заміру віконної рами збільшує кількість клієнтів на 70%. Один мій знайомий купив апарати, що самі одягають бахіли на ноги. Щоб його продати, дав такі на тиждень для проби у 7 різних медичних закладів. 4 з низ замовили собі таку машину.