Розслідування ФСБ "встановило", що співробітники підприємства навмисно псували ракетні двигуни. Це могло стати причиною падіння "Протона". Про це повідомляє "Известия".

Міністерство внутрішніх справ Росії порушило кримінальну справу за фактом події в Центрі Хрунічева, де виготовляють носії "Протон-М".

Джерело в правоохоронних органах запевняє, що отримана в ході слідства інформація дозволила підтвердити умисний характер дій, а також встановити винних. Їх імена поки не розголошують.

Читайте також: Російська ракета Протон "не довезла" мексиканський супутник на орбіту

Офіційно в "Хрунічеві" не дають коментарів з приводу ситуації. Проте працівник в керівництві підприємства нагадав, що аналогічний випадок стався в процесі контролю багатоцільового лабораторного модуля для міжнародної космічної станції. Він мав стартувати в квітні 2014 року, але в його трубопроводах виявили сторонні предмети. В результаті 20-тонну конструкцію повернули в Центр Хрунічева для допрацювання, а старт перенесли імовірно на 2017 рік.

Популярні новини зараз
Monobank "заморожує" особисті кошти українців: хто може залишитися без копійки Гроші на дітей: в Україні збільшилася сума допомоги батькам новонародженої дитини Українцям видають 3600 грн на місяць: виплата тимчасова, варто поспішати Як в інших країнах звикли підтирати попу і чому на нас дивляться, як на дурнів: вся справа в культурі
Показати ще

Основною причиною випадків заподіяння умисного шкоди, за словами джерела в російському МВС, слід вважати низький рівень виробничої культури в компаній. Причиною цього є низький рівень зарплати і труднощі на підприємстві із залученням кваліфікованих фахівців у Москві.

Раніше заявляли, що "Протони" падають не просто так. Особливо активно цю тему обговорювали після аварії ракети із супутниками "Глонасс-М" торік в липні. Причиною катастрофи став датчик кутової швидкості, який був вставлений не тим боком. Проте зробити це дуже складно, оскільки не збігаються контакти.

Одначе згодом голова комісії, яка займається розслідуванням справи, Олександр Данилюк заявив, що наразі сценарій про саботаж вже не розглядають.

Причиною аварії, за його словами, став виробничий дефект в ході складання, який призвів до руйнування вузла підшипника турбонасосного агрегату.

Данилюк додав, що ця версія остаточна й інші версії відпали.