23 вересня керівник «Укрзалізниці» Євген Кравцов зробив феєричну за своєю безглуздістю заяву з приводу того, що для братів Дубневичів настає «чорний понеділок». За його словами, залізниця передала матеріали правоохоронцям щодо мільйонних збитків при купівлі та постачанні анкерів. Виявляється, що компанії депутатів втридорога продавали «Укрзалізниці» під виглядом вітчизняних анкерів продукцію білоруських виробників і таким чином обкрадали залізницю. От тільки Кравцов мовчить про те, що це сама залізниця обрала на тендері компанії Дубневичів. Тобто фактично Кравцов їм підігрував, а отже був співучасником. Тож «чорний понеділок» може настати і для нього, причому не в так, повідомляє from.ua. 

Минулого тижня міністр інфраструктури Владислав Криклій зробив важливу заяву - залізниця «з величезного монстра повинна перетворитися в трьох симпатичних середніх монстриків». Мова йде про створення на базі «Укрзалізниці» трьох незалежних операторів з управління інфраструктурою, вантажними перевезеннями і пасажирськими перевезеннями.

Популярные статьи сейчас

Укрзализныця устроила пассажирам игры на выживание: "Хоть бы не сдохнуть на этом галицком Титанике"

"Фриске" объявилась накануне свадьбы Шепелева, фанаты не могут поверить глазам

АТБ накормил украинцев фантомным блюдом: "Даже животным давать это жалко", видео

Долларовая лихорадка ломает экономику Украины, обещают - 50 грн за "зеленый": тревожный прогноз

Показать еще

Євгена Кравцова ця заява повинна дуже напружити, адже якщо його відтіснять від найбільш прибуткової діяльності, чим є вантажні перевезення, то він не дорахується значних тіньових прибутків.

Журналісти з декількох джерел отримали інформацію про те, що підрозділи «Укрзалізниці» почали шантажувати компанії, які є власниками вагонів. Для цього створюється дефіцит вагонів, що ставить ці компанії у позицію «плати, або виходь з ринку». Схему налагодив особисто Євген Кравцов після приходу на посаду керівника залізниці.

В результаті нехитрих дій оборотність вагонів за роки правління Кравцова знизилася в рази. Зокрема це підтверджує глава комітету Ради з питань енергетики і ЖКГ Андрій Герус. За його словами якщо раніше оборотність вагонів складала 5-7 днів, то в 2019 році вона сягнула 12-15 днів. «Вагони «Укрзалізниці» стали їздити більш ніж удвічі повільніше. Я, звичайно, «за» дорогі корпоративні реформи, високооплачувані наглядові ради/топ-менеджмент, але коли це якось корелює з поліпшенням роботи компаній не в презентаціях, а в реальному житті», - зазначає Герус.

Всі вантажні вагони, які експлуатуються на залізничному транспорті, повинні мати в автоматизованому банку даних парку вагонів певні номери. У разі зміни власника вагонів або їх передачі в оренду, згідно затвердженого Порядку «Укрзалізниці», власник подає відповідні документи до регіональних філій «Укрзалізниці», до яких приписані ці вагони, після чого філія направляє відповідну заявку до філії «Головний інформаційно-обчислювальний центр» АТ «Укрзалізниця» (ГІОЦ) для внесення інформації. Однак перед тим, як ГІОЦ внесе зміни в базу даних, документи компаній повинні пройти перевірку у департаменті безпеки залізниці.

Саме цей департамент, яким на початку 2019 року поставили керувати колишнього СБУшника Олега Назарука, штучно затримує перевірки, вимагаючи від власників компанії «добровільно-примусовий внесок». «Тепер всі заявки компаній потрапляють на стіл відповідальному «смотрящему» Назарука за даною темою – заступнику начальника Департаменту безпеки Артему Олійнику. Ці заявки лежать у Олійника величезною пачкою та чекають «внесків» за вирішення питання. Якщо не підмазати, то перевіряти департамент буде дуже довго, або ж документи взагалі можуть загубитися. Загалом, маринувати будуть доти, доки власники компаній не прийдуть на «поклон», - розповідає джерело, ознайомлене з ситуацією на «Укрзалізниці».

Згідно з пунктом 3.3 Порядку внесення (зміни) даних по власникам вантажних вагонах до Автоматизованого банку даних парку вантажних вагонів, затвердженим від 25.03.2015 р., відомості про зміну власника вносяться філією «ГІОЦ» у тижневий термін з моменту отримання заявки. Водночас по факту компанії чекають рішення місяцями.

20 червня 2019 року Директор філії «ГІОЦ» АТ «Укрзалізниця» Олександр Войтко написав листа директору департаменту безпеки Олегу Назаруку про те, що його відділ затримує перевірку документів, чим унеможливлює внесення відповідних змін у визначений строк.

«Вказана норма не може бути виконана працівниками філії «ГІОЦ», оскільки, на виконання вказівок Департаменту економічної та інформаційної безпеки АТ «Укрзалізниця» від 04.02.2019 №ЦБ-12/150 та від 06.02.2019 №ЦБ-12/169, заявки на внесення змін в АБД ПВ повинні погоджуватися представниками Департаменту економічної та інформаційної безпеки…. Вказані заявки знаходяться на розгляді та погоджені у представників Департаменту економічної та інформаційної безпеки протягом строку, який значно перевищує визначений Порядком тижневий термін, що унеможливлює опрацювання заявок філією «ГІОЦ» згідно вимог Порядку», - пише Войтко.

Інформація про те, що отримання дозволу на використання вагонів та внесення змін до бази даних затримується, підтверджується низкою листів від компаній-власників вагонів.

Так, наприклад, у 30 травня 2019 року компанія «Азовєвротранс» направила до ГІОЦ листа з проханням пришвидшити процедуру внесення змін. «Документи були надані філії ГІОЦ 10 травня. На сьогодні вже минуло 16 днів, а документи так і не опрацьовані, хоча згідно з регламентом повинні бути опрацьовані протягом 5 робочих днів. Просимо вас посприяти швидкому вирішенню питання, через те, що вагони були придбані з-за кордону і на наступному тижні виходить строк дії «Повідомлення факту продажу вагонів», - пишуть у компанії.

27 травня компанія «Лемтранс» направила схожий лист до ГІОЦ з проханням роз’яснити причину затримки обробки документів.

5 червня компанія «Монотранс Груп» направила керівнику «Укрзалізниці» Євгену Кравцову відповідний лист. «13.05.2019 служба статистики філії «Одеська залізниця» передала документи на філію ГІОЦ і з того часу вони не опрацьовані. Ніякої письмової відповіді не надано. В телефонному режимі повідомляють, що документи на перевірці у Департаменті безпеки АТ «Укрзалізниці»… За час затягування переєстрації наша компанія недоотримує прибутку 6000 грн на добу…. Вище приведена ситуація носить не поодинокий, а масовий характер. На сьогоднішній день, з незрозумілої причини, заблоковані документи більше 10 власників. Дана кількість постійно зростає», - говориться у листі, який підтверджує дані джерел, що документи «маринуються» саме у департаменті безпеки.

Для більшого розуміння проблеми, варто ознайомити читачів з особами керівників Департаменту безпеки. Його начальником є вже згаданий Олег Назарук. ЗМІ неодноразово наголошували на тому, що на своїй колишній посаді в СБУ Рівненської області Назарук займався корупційною діяльністю. У грудні 2015 року щодо нього було відкрите кримінальне провадження за фактом вимагання та отримання хабаря. Йому закидали організацію поборів у сумі близько $75 тис. на день від «бурштинової бізнесу». Проте невдовзі підозра була скасована через суд.

Заступник Назарука – Артем Олійник, - не менш цікава особа. Його дружина Мар’яна Голомша є дочкою колишнього заступника Генерального прокурора України Миколи Голомші. Того самого, який сидів на прокурорських посадах з кінця 80-років до 2014-го, коли був люстрований.

Він зміг влаштувати на «жирні» посади не тільки дочку Мар’яну, яка працює у прокуратурі Києві, але й сина Андрія, якого відправили на Львівщину, та навіть брата Ярослава, який був начальником головного управління МВС у Київській області. Тим часом син Ярослава Голомші – Микола, до сьогодні працює першим заступником прокурора Тернопільської області. Більше того, навіть водій екс-замгенпрокурора Степан Харабара у 2014 році став начальником ДАІ Львівської області.

Словом, заступник начальника Департаменту безпеки Артем Олійник має дуже потужний прокурорський «дах». Вочевидь саме ця обставина дозволяє йому без остраху вимагати хабарі від компаній-власників вагонів.

Окрім вказаних начальників Департаменту безпеки, у схемі по вимаганню хабарів задіяний ще один співробітник «Укрзалізниці». Мова йде про операційного директора залізниці В’ячеслава Єрьоміна. У пресі його охрестили «людиною сина Януковича».

«Створивши свій злочинний синдикат, контрольований особисто Євгеном Кравцовим, через свого наглядача так званого операційного директора «Укрзалізниці» Єрьоміна, вони вимагають у комерційних організацій в середньому від 100 євро за один вагон. Збір готівки відбувається через власні прокладки - низку експедиторських компаній. А сама схема побудована таким чином: співробітники УЗ змушують вантажовідправника звертатися в експедиторську компанію за необхідною кількістю вагонів, після чого вантажовідправник повинен сплатити офіційну частину угоди. Плюс готівкою за виділення кожного вагона. Після вдалого «обналу» вантажовідправника, інформація потрапляє В'ячеславу Єрьоміну на стіл. У свою чергу він повинен підготувати список «правильних» комерційних структур і на наступний ранок покласти його на вивчення Кравцову, для подальшого позитивного отримання підтвердження дій в роботу», - говорить співрозмовник видання.

Єрьоміна, який до керівної посади в головному офісі «Укрзалізниці» очолював Одеську залізницю, не просто так називаю «людиною Януковича». Справа в тім, що його дружина Вікторія раніше працювала в компанії «Вертикаль Групп», що займається допоміжною діяльністю у сфері транспорту. За даними бізнес-пошукової системи «YouControl», ця компанія пов’язана з головною фірмою Олександра Януковича «Мако Холдінг».

В декларації Єрьоміна за 2018 рік вказано, що його дружина отримувала у «Вертикаль Групп» заробітну плату. Також Вікторія Єрьоміна має ФОП, основним видом діяльності є транспортно-експедиторські послуги.

Тобто фактично задіяні у злочинній схемі керівники департаментів «Укрзалізниці» цілком могли направляти клієнтів у фірми-прокладки дружини Єрьоміна. Таким чином корупційне коло замкнулося.

На фоні виявленої корупційної оборудки з вантажними вагонами не зайвим буде сказати, що дефіцит цих вагонів в країні набув небувалого масштабу. «За оцінками самої УЗ, дефіцит вантажних вагонів перевищує 10 тисяч одиниць. У 2018 році компанія отримала від ЄБРР кредит на купівлю 3000 піввагонів вартістю 150 млн доларів. Проте комплексно проблему вантажоперевезень це не вирішить, і неефективність менеджменту УЗ на чолі з Кравцовим коштує українській економіці майже 5% ВВП щорічно», - пише «РБК-Україна» у своєму матеріалі від 23 вересня.

Якщо врахувати, що менеджери Кравцова, користуючись дефіцитом вагонів, наварюють на кожному з них щонайменше 100 євро, то вимальовується кримінальне правопорушення, скоєне групою осіб, що може вартувати всім учасникам оборудки посадок на довгі роки.