Вихід на масовий ринок безпілотних автомобілів гальмують деякі моральні дилеми. Вчені не можуть вирішити, чи повинен безпілотник жертвувати своїми пасажирами і рятувати життя пішоходу.

Про це повідомляє "Phys.org". Вчені з Массачусетського технологічного інституту провели ряд досліджень, де описується кілька неоднозначних сценаріїв поведінки автономних автомобілів на дорогах. Автопілоти запрограмовані дотримуватися правил безпеки, але є випадки, коли вони будуть конфліктувати один з одним.

"Припустимо, чи повинен безпілотник наїхати на пішохода або звернути з дороги в перешкоду, заподіявши тим самим шкоду пасажирам? Як його інструктувати в цьому випадку? " - намагаються з'ясувати автори дослідження.

76% опитаних заявили, що автомобілю краще пожертвувати життям одного пасажира заради порятунку 10 пішоходів. Коли другим питанням було запропоновано, що цим пасажиром буде сам респондент, кількість "людинолюбних" відповідей тут же знизилося на третину.

Люди, за словами співавтора дослідження Ліад Равана, хочуть мінімізувати втрати за допомогою безпілотних автомобілів, але кожен власник хоче свого захисту будь-яку ціну. Вчені вважають, що випускати безпілотники на дороги поки рано, оскільки "в даний час немає простого способу розробки алгоритмів, які могли б примирити моральні цінності і особисту користь".

Популярні новини зараз
Кожному пенсіонеру підвищать індивідуально: у кого зміняться виплати Перевіряйте банківську картку: українцям додатково виплатять по 4000 гривень Українці можуть залишитися без опалення та гарячої води: комунальники попередили про ризики Українські пенсіонери отримають по 500 гривень "бонусу": хто у списку "літніх" щасливчиків
Показати ще

Дослідники визнають, що соціологічні опитування на тему принципів їзди безпілотних автомобілів знаходяться на ранній стадії. Нинішні результати, на їхню думку, можуть втратити актуальність в майбутньому.