У центрі нового корупційного скандалу опинилося автодорожнє підприємство ТОВ «АМСТРУД» (ЄДРПОУ: 39865269), реальним господарем якого називають Фтояна Герасима Меружановича.

За останні два роки підприємство отримало з державного бюджету України понад 430 мільйонів гривень. Формально – на ремонти доріг державного значення у Запорізькій області.

Фтоян Герасим
Фтоян Герасим
Фото из открытых источников

Мільйони на асфальт у прифронтовому регіоні

Цифри викликають шок: з 2022 до 2024 року на ремонти було витрачено 430 млн грн. При цьому понад 70% Запорізької області перебувають під окупацією, а довжина доріг державного значення на підконтрольній території — лише 340 км. Іншими словами, кожен кілометр коштував бюджету сотні тисяч гривень в умовах війни, коли кожна копійка має йти на армію та оборону.

Судові справи та кримінальні звинувачення

Незважаючи на вражаючі суми держконтрактів, «АМСТРУД» має за плечима значний перелік проблем:

Популярні новини зараз
Обмежена мобілізація: як призиватимуть чоловіків від 50 до 60 років Українцям припинять соцдопомогу: ПФУ висунув сувору вимогу Більше не "завалять" домашкою: що змінять у шкільних програмах МОЗ обмежило тривалість уроків у школах: скільки будуть навчатися діти
Показати ще
  • участь у 18 судових процесах,
  • з них щонайменше 6 — кримінальні, включаючи звинувачення в ухиленні від податків, підробці документів та фіктивних роботах.

Окремі розслідування вказують і на багаторазове завищення вартості матеріалів, що може пояснити, чому ремонти на папері коштують у кілька разів дорожче за реальну ринкову ціну.

Ремонт дороги, кадр з відео
Ремонт дороги, кадр з відео

Попри кримінальні справи та скандали, саме ця компанія залишається головним підрядником дорогами державного значення в Запорізькій області. Інших виконавців на тендерах практично не видно. Це змушує експертів говорити про те, що «АМСТРУД» фактично перетворився на монополіста, який працює під заступництвом впливових фігур.

Запитання, які залишаться без відповідей

Чому компанія із кримінальним шлейфом продовжує вигравати тендери? Хто покриває «АМСТРУД» та заплющує очі на очевидні порушення? І чому в умовах війни держава витрачає сотні мільйонів гривень на дороги, яких у регіоні просто немає в такому обсязі?