У Мінфіні збираються зобов'язати власників машин віком до 5 років платити додатковий податок – до 1 тис. грн. Про це йдеться в повідомленні прес-служби Міністерства фінансів.

Зібрані гроші з оподаткування автомобілів збираються направити на ремонт доріг.

Там також збираються трансформувати податок на розкішні автомобілі, введений минулого року. У нарахуванні податку будуть орієнтуватися не лише на обсяг двигуна і ціну, а й на конкретні моделі, які вважатимуть розкішними.

У громадських організаціях пропозицію Мінфіну вважають профанацією податкової реформи.

"Аргументи про те, що зібрані кошти підуть на поліпшення якості доріг не витримують критики. Це блюзнірство. Автовласники і так щорічно витрачають по кілька тисяч гривень на ремонт свого транспорту через погані дороги", - говорить "Знай" Антон Ізмайлов, активіст "Руху за реформи".

Популярні новини зараз
В Україні хочуть жорстко карати мобілізованих, які пішли у СЗЧ: що їм загрожує "Пакувати" будуть не тільки ТЦК: експерт розповів, як можуть змінити мобілізацію у 2026 році ТЦК не матиме претензій: кому з українців дозволять оформити відстрочку з-за кордону "Мінімалка" до 20 тисяч грн: українцям хочуть майже вдвічі підняти оклади
Показати ще

Читайте також Мінфін хоче обкласти податком машини віком до 5 років

За розрахунками Профспілки таксистів України, більше 90% автовласників України після зими витрачали кошти на діагностику і ремонт ходової частини.

Через погані доріг українська економіка до кризи втрачала 50 млрд грн. щорічно. Зараз - у два з половиною рази більше.

На його думку, після введення нового податку проблема розкрадання грошей із державного бюджету нікуди не зникне.

"Слід проводити комплексну реформу дорожньої галузі. Потрібно створити прозоре конкурентне середовище, залучаючи в дорожнє господарство нові компанії. Також слід усунути монополію "Укравтодору". Про це говорять вже багато років, але, очевидно, влада, яка прийшла після Революції Гідності, не бажає ліквідації старих схем", - каже активіст.

За його словами, влада не проводить необхідних ремонтних робіт. Крім того, податкова система приховує, куди насправді йдуть гроші, які вираховують при сплаті бензину.

"У ціні на бензин податки становлять 30-40 відсотків залежно від марки палива. Дороги не будують і грошей не залишається через те, що їх розкрадають або використовують не за призначенням", - переконаний Антон Ізмайлов.