У кризу бізнес варто вибудовувати за іншими принципами, ніж у стабільний час, вважає економіст Владислав Загородній. Він розповідає, з чого почати власну справу в кризу, щоб мати прибуток.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися"Зараз унікальний час для початку своєї справи з нуля. У докризові часи всі сфери були розділені, всі ніші зайняті. Серед споживачів послуг і товарів був стабільний попит. А зараз ми стоїмо на порозі формування нових потреб та затребуваності інших послуг. З'явилося багато не зайнятих ніш. Схоже в Україні вже було у 1990-ті роки", - говорить "Знай" Владислав Загородній.
Економіст радить бізнесменам-початківцям знайти 5-10 нових потреб у суспільстві та знайти способи задовольнити їх.
"Це може бути яка завгодно сфера — енергозбереження, альтернативна енергія, екологічні продукти харчування чи щось інше. Головне, щоб обраний товар чи послуга була потрібна більшості. Наприклад, коли минулого року росіяни окупували наш Крим, виникла проблема з поставкою персиків. Їх не було звідки поставляти в Україну. І той бізнесмен, який це зрозумів і першим зумів організувати доставку цих фруктів із Молдови, добряче заробив", - пояснює експерт.
На думку економіста, у кризу найвигідніше займатися перепродажами товарів.
"Це мають бути речі, які можна швидко купити і так само швидко продати. В жодному разі не варто починати торгівлю в орендованому приміщені чи місці на базарі. Якщо продажі не підуть, матимете збитки. Та й практика показує, що найшвидше банкрутують ті, хто орендують місця. У кризу потреби людей швидко змінюються. Наприклад, вчора було вигідно сіль продавати, а сьогодні — ліхтарики. Тому ймовірність прогоріти висока. Краще розмістити оголошення про продаж товарів на безкоштовних сайтах оголошень, у соцмережах. Пізніше — створити свій сайт".
Підприємець під час кризи має передбачати ситуацію наперед, бути готовим змінити рід діяльності.
"Якщо говоримо про перепродажі, то не обов'язково купувати оптом багато товарів, складувати їх вдома і чекати поки ті речі розкуплять. У кризу потреби людей можуть змінитися. Тому краще замовляти товар після того, як у вас його захочуть купити. У наш час бізнесмен має слідкувати за всім, що відбувається навколо. Особливо, якщо це пов'язано із грошима. Наприклад, минулого року підприємці, які вникли у проблеми з енергоносіями в Україні, узнали, що у нас відключатимуть світло щодня, багато заробили не продажі генераторів".