Ухвалений минулого тижня закон «Про внутрішній водний транспорт» відкриває широкі можливості для розвитку ринку річкових перевезень


Про це в ефірі телеканалу «Україна 24» заявив член парламентського комітету з питань транспорту та інфраструктури, один із співавторів закону Олександр Скічко. За його словами, з різних причин ухвалити важливий для транспортної галузі базовий закон про внутрішній водний транспорт не вдавалося протягом останніх 12 років, тому сам факт його ухвалення вже є історичним моментом для України.


«Перевізники сьогодні, замовляючи перевезення вантажу навіть не можуть розраховувати, що цей вантаж буде доставлений. Тому що бували випадки, коли шлюзи просто не відкривалися або закривалися на ремонт на невизначений термін. Це було пов’язано з тим, що фінансування річки як такої було просто відсутнє. Але, на щастя, тепер є перспективи, що водний транспорт буде відновлений – прокоментував Олександр Скічко.
Новий закон вирішує одне з головних для відновлення річкового транспорту питань – фінансування утримання річок у функціональному стані. Для цього, каже Скічко, буде створено Державний фонд внутрішніх водних шляхів: «Він буде наповнюватись за рахунок відрахувань з акцизу на пальне та митних платежів. Наповнення фонду відбуватиметься в автоматичному режимі. Ці кошти будуть використовуватись для відновлення річкової інфраструктури».


Нардеп також завуважив, що повноцінний запуск річкового транспорту стане можливим приблизно через рік, тому що на відновлення річкової інфраструктури потрібен час – наприклад, шлюзи знаходяться в катастрофічному стані, зношеність їх становить більше 75%.


Запуск річкових перевезень допоможе істотно розвантажити автошляхи – те, що перевозять 250 фур, можуть перевезти дві баржі.

Популярные статьи сейчас
"Дайте больше денег за то, что стали хуже": украинцы разозлились из-за повышения тарифов "Киевстара" на 40% Пенсионеры получат индивидуальные доплаты до Нового года: кому сколько начислят Подорожание будет невыносимым: украинцам советуют делать запасы – по 10 кило не меньше В ТЦК поставили точку в вопросе мобилизации 50-летних мужчин: "Есть директива..."
Показать еще


В першу чергу, за словами Олександра Скічка, від недорогих та екологічних річкових перевезень виграють сільгоспвиробники, а з ними й кінцеві споживачі харчової продукції, оскільки її собівартість знизиться завдяки зменшенню транспортних видатків.
Ухвалення закону «Про внутрішній водний транспорт» привітали в Євросоюзі. Як сказано в заяві Представництва ЄС в Україні, «Ухвалення закону про внутрішній водний транспорт ... є важливою подією у впровадженні Угоди про асоціацію/Поглибленої і всеохопної зони вільної торгівлі. Закон спрямований на забезпечення стабільної правової бази прокладання шляху для залучення інвестицій». Закон набирає чинності з 1 січня 2022 року.