Науковці зі США, України та Польщі провели генетичний аналіз вуличних собак, які живуть у Чорнобильській зоні відчуження та поблизу неї.

Коли порівняли ДНК собак, що живуть у зоні відчуження зі зразками домашніх порід та диких псів інших регіонів, науковці дійшли висновку, що у чорнобильських псів значно відрізняється картина ДНК. Дослідження опублікували у журналі Science Advances.

Науковці виявили, що собаки, які живуть безпосередньо на електростанції, генетично відрізняються від собак із Чорнобиля, а також від псів, які живуть в інших нерадіаційних середовищах.

Автори дослідження зібрали зразки крові у 302 собак, які живуть біля самої електростанції, а також за 15-45 кілометрів від місця катастрофи. Робота показала, що ця популяція містить 15 складних сімейних структур.

Індексація зарплат в Україні: коли чекати і на скільки перерахують виплати в 2024 році Дощі, грози і навіть заморозки: шашлик на Великдень доведеться відкласти, синоптики попередили про негоду Травень буде дуже важким для українців, але 2 знакам Зодіаку пощастить: хто ці щасливчики Кінець світу все ближче? Експерти знайшли лякаючий напис, який готує до гіршого: "До Землі наближається"

При цьому собаки вільно переміщаються різними територіями та спаровуються одне з одним. Тварини класифікуються як напівдикі, оскільки у них все ж є деякі контакти з людьми. Їх годують робітники та дослідники, ветеринари іноді відвідують цей район, щоб поставити собакам щеплення і підлікувати.

Вважають, що таке дослідження допоможе краще зрозуміти, як радіація впливає на генний рівень тварин. Виокремили їх у три різні популяції. Вивчення генетичних особливостей цих тварин дозволить краще зрозуміти, як вони вижили й пристосувалися до життя у забрудненому радіацією середовищі.

Нагадаємо, ми писали, що не тільки ласощі, а й ліки: названо десерт, який допомагає тримати в нормі тиск.

Як повідомляв "Знай.ua" чому шкіра старіє передчасно: названо несподівані причини, яких варто уникати.

Також "Знай.ua" інформував, міф чи правда? Наскільки часник корисний для організму і чи захистить від вірусів.