В Україні оператори системи розподілу електроенергії (ОСР) часто проводять позапланові перевірки лічильників та електроустановок споживачів.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяМета таких оглядів – переконатися, що користувачі дотримуються Правил роздрібного ринку електричної енергії. Про це розповіла адвокатка Яна Клименко у коментарі виданню "Інформатор".
До порушень Правил відносяться:
- пошкодження пломб чи індикаторів на лічильнику;
- зірвані або пошкоджені таври на пломбах;
- пошкодження облікових приладів вимірювальної техніки;
- втручання в налаштування лічильників, щоб змінити показники;
- самовільне підключення до електромережі.
Якщо під час перевірки виявляють порушення, ОСР складає акт про порушення. Далі протягом 90 днів його розглядає комісія, яка складається з представників ОСР і споживача. Споживача обов’язково повідомляють про засідання заздалегідь, щоб він міг брати участь і пояснити ситуацію.
Якщо комісія підтверджує порушення, складається протокол, де вказують обсяг та вартість необлікованої електроенергії. Разом із протоколом споживачу надсилають розрахунок суми та рахунок на оплату. Сплатити його потрібно протягом 30 календарних днів від отримання.
Адвокатка Яна Клименко пояснює, що у разі несплати рахунку ОСР може подати до суду, щоб стягнути заборгованість і штрафи за порушення строків оплати. Зі судової практики випливає, що споживачам рідко вдається довести свою непричетність до порушень.
Аби не нажити космічні борги, споживачам варто стежити за цілісністю лічильника, а в разі випадкового пошкодження – невідкладно звертатися до оператора системи розподілу.
Раніше портал Знай повідомляв, на українців "вішають" чужі комунальні борги: як працює схема і як захиститись.
Також наш портал інформував, штрафи за несплату комуналки: як врятуватися від санкційних нарахувань.
Крім того, ми писали, позов до суду через борги за комуналку: як уникнути примусового стягнення.