Недостатньо просто написати статтю і викласти її в інтернет. Після публікації вона починає жити своїм мережевим життям. Учитель російської та англійської мов Михайло Караваєв, який понад 10 років пропрацював в системі освіти, розповість про реакцію громадськості і в першу чергу про коментарі. Вам доведеться познайомитися не тільки зі славою і визнанням, але і з негативом, - пише lifehacker.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяАвтор повинен реагувати на коментарі, особливо на перших порах, тому що:
Обговорення привертає увагу до матеріалу, що збільшує трафік.
Контакт з аудиторією дозволить вам залишатися в темі.
Думки інших людей, як і їх поведінка, можуть підказати вам нові ідеї.
Ви як автор несете перед читачами відповідальність.
Необхідно підтримувати імідж в очах читачів. Для цього потрібно відпрацьовувати негативні коментарі і в ідеалі отримувати від них користь.
Про що варто пам'ятати, перш ніж відповідати на коментарі
Постарайтеся зрозуміти, чому людина так думає. Часто буває, що в матеріалі є неоднозначності і приводи для засудження і обурення.
Визначте, чи зрозумів коментатор, про що стаття. Дуже часто буває так, що коментар - це реакція не на зміст, а на заголовок, який часто буває клікбейтним. Надлишок інформації зробив нас ледачими, і далеко не кожен готовий прочитати статтю, щоб висловити свою думку.
Відокремлюйте людей від їхніх ідей і думок. Ви можете бути не згодні з думкою коментатора, але це не означає, що він негідник. Не позбавляйте людей права бути різними. Не забувайте ці правила, коли наступного разу будете читати коментарі до своєї статті. А щоб зрозуміти, як правильно відповісти, потрібно з'ясувати, хто перед вами.
Які бувають коментатори і як їм відповідати
Згодні
Приємні, але нудні. Дякують за матеріал і погоджуються: «Згоден», «Спасибі за статтю».
Реакція
Відповідати особливо нема на що, тому можна просто порадіти або сказати спасибі за подяку.
Дріб'язкові
Чіпляються до незначних помилок. Пройшли повз, вказали на недолік, пішли далі.
Реакція
Подякувати за цінний внесок і пообіцяти виправитися.
Хейтери
Це вид найбільш токсичних коментаторів. Вони чомусь переконані, що саме ви або ваша позиція винні в їх бідах, а також в проблемах країни і людства. Раніше їм жилося важко, але можливість безкарно вихлюпувати свою агресію в інтернеті на інших людей вдихнула в них життя. Але треба враховувати і те, то хейтери - самі уважні читачі. Вони вивчать ваш текст від і до на предмет помилок і неточностей і розберуть його на молекули.
Вони будуть чіплятися до думок, знайдуть про вас інформацію, перевернуть все з ніг на голову і напишуть про це в коментарях. Хейтери погрожують набити морду і пропонують забити "стрілку". При цьому надзвичайно боягузливі і ховаються під псевдонімами. Можуть розводити ботів і влаштовувати між ними дискусії. Пишуть позамежні гидоти і грублять, але виявляють тонку душевну організацію та ображаються, варто вам злегка пройтися по них.
Реакція
Якщо ви не впевнені в своїх силах і дотепності, то краще відразу банити. Але для початку можна позлити, дотепно і з гумором реагуючи на нападки. Бан, в який ви рано чи пізно відправите хейтера, буде виглядати як неминучий спосіб захистити читачів від неадекватного хама.
Якщо ж немає можливості банити або видаляти чужі коментарі, зробіть так, щоб їх видалили модератори. Для цього спровокуйте хейтера на лайку. Ще ви можете виставити його як нецікавого і непотрібного учасника дискусії.
Письменники
Тяжка артилерія. Читають заголовок або перші рядки статті, після чого спішно пишуть відповідь, зміст якої, як правило, досить опосередковано пов'язаний з вихідним постом. Коментарі за обсягом можуть не поступатися оригінальному тексту. Це справжні альтруїсти, готові з усіма поділитися своїми ідеями. При цьому пропозиція зробити матеріал по темі сприймають негативно і навіть іноді як образу. Діалог з ними вести вкрай складно. Але на відміну від хейтерів вони все ж можуть писати конструктивні речі.
Реакція
Подякувати за коментар, розібрати аргументи. Якщо набрид - запропонувати зробити статтю на основі написаного. З якихось причин вони до цього не готові і досить швидко замовкають.
Рекламщики
Використовують можливість коментування для піару. Виділяється підгрупа нарцисів, які рекламують себе, причому деякі роблять це дуже елегантно: «Ви тут правильно сказали, почитайте про це мою статтю, а ось про це - іншу мою статтю».
Реакція
Найкраще вказати, що реклама недоречна. Якщо не заспокояться - видалити рекламу або поскаржитися.
Знатоки
Є люди, які нічого або майже нічого не знають, але при цьому люблять давати поради і брати над усіма шефство. При цьому, що б ви не зробили, вони завжди матимуть рацію. Їх улюблені слова: «Потрібно зробити так і так», «А я говорив, а він не послухав».
Реакція
Найкраще з іронією подякувати за пораду. Читачі оцінять ваш гумор, а порадник залишиться задоволений, що допоміг.
Критики
Найбільш корисний тип коментаторів, так як критик дбає за справу. Для нього важлива тема, яку ви підняли, і він пропонує своє бачення питання, тому що хоче розібратися. Реакція критика - це бажання зробити ще краще. Саме заради критиків потрібно читати коментарі до будь-якого матеріалу, якщо ви хочете розібратися в темі. Нерідко такі коментарі виявляються корисніше і глибше самої статті. Крім того, критик може наштовхнути вас на нові думки і відкриття.
Реакція
Цінуйте критиків. Обов'язково подякуйте за коментар і відзначте небайдужість до теми. Прислухайтеся до рекомендацій. Запропонуйте співпрацю. І не забувайте, що один коментатор може поєднувати в собі кілька типів.
Раніше портал "Знай.ua" розповідав, як позбутися від найжахливішої звички "сидіти" в телефоні ".