Українці платять за неякісні послуги та всякі НП, які відбуваються з нашими тепломережами. Підприємства, які надають послуги з теплопостачання, перекладають більшість своїх збитків на плечі споживачів, ховаючи їх під різними статтями бюджету.
Про це заявила енергетичний експерт Тетяна Бойко.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися"На сьогоднішній день тариф на опалення складається з чотирьох тарифів: тариф на виробництво теплової енергії, тариф на транспортування теплової енергії, тариф на поставку і надання самої послуги. В кінцевому рахунку, споживач всього цього не бачить, але саме в цьому тарифі на транспортування є так звана інвестиційна складова, і там є втрати ", - зазначила вона в ефірі ObozTV.
При цьому, за її словами, втрат при виробництві теплової енергії взагалі не повинно бути.
"Але якщо ми подивимося на план, який закладається в тариф, то втрати закладаються на рівні 2%, втрати в мережах - 11%. За тими документами, які підприємство здає як звіт, ми бачимо 15-16% . Але коли ми подивимося на рух коштів, то вони виходять на рівні 30%. Це означає, що, маючи такі величезні втрати, підприємство їх кудись закладає інакше і показує по бухгалтерії по-іншому. Наприклад, списує на обсяг виробництва", - додала експерт.
Бойко вважає, що таке порочне коло можна розірвати лише прозорим ціноутворенням, і діалогом між постачальником і споживачем.
"Так буде тривати, поки у нас не буде повної прозорості, поки підприємства не відкриють свою "білизну", поки не скажуть: "дивіться, які у нас труби, подивіться на наші втрати, давайте збиратися і вирішувати, що робити", - констатувала вона.
Як повідомляв портал "Знай.ua", у Харкові в найбільші морози сталося кілька аварій на магістральній тепломережі, в результаті без теплопостачання залишилися сотні багатоповерхових житлових будинків, а також ряд лікарень, шкіл і дитячих садків.