Довкола Закону про житлово-комунальні послуги (ЖКП) накопичилося чимало міфів. Тож прийшов час розвінчати і їх. Спростуванню нижчеперелічених міфів посприяв один із співрозробників Закону – юрист Дмитро Левицький, передає "Обозреватель".
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяМіф 1. Новий Закон про ЖКП впроваджує непідйомну пеню за несплату комуналки.
Законом передбачено, що боржники, які не платять вчасно за комунальну послугу, матимуть сплатити пеню, встановлену в договорі з постачальником. Однак цим же Законом визначено, що штраф складатиме не вище 0,1 відсотка за кожен день прострочення від суми боргу, а загальна сума пені не зможе перевищувати суму боргу.
Окрім того, якщо споживач отримає зарплатню із затримкою, або ж держава невчасно перераховує кошти на субсидії, штрафні санкції не застосовуються.
Міф 2. Закон передбачає норму, згідно з якою всі комунальні послуги в будинку будуть здійснюватися виключно за "колективними" договорами.
Це твердження цілком протирічить суті закону, адже він – навпаки – передбачає розширення кількості моделей організації договірних відносин "споживач – постачальник". Їх стане три: індивідуальний договір, колективний договір, договір з колективним споживачем.
Міф 3. Вас можуть відключити від комунальної послуги за борги сусіда.
Закон і справді передбачає можливість обмежити (припинити) надання комунальної послуги конкретному споживачу в багатоквартирному будинку, причому незалежно від обраної моделі організації договірних відносин. Тобто виконавець послуги може відімкнути боржника навіть при колективному договорі надання послуги.
Але боржник – це абсолютно конкретне домогосподарство, тобто відповідати за сусідів не доведеться.
Міф 4. Новий Закон про ЖКП передбачає абонплату за комунальні послуги.
Закон про житлово-комунальні послуги не передбачає жодних нових платежів, а лише вимагає виокремлення з тарифів на комунальні послуги деяких складових, які до них вже по факту були включені і за які ми зараз платимо, просто про них не знаючи.
Мова йде про виокремлення із тарифів витрат на утримання абонентської служби.
Міф 5. Закон ставить права та інтереси монополістів вище від прав та інтересів споживача.
Сумніви щодо його несправедливості спростовує вже той факт, що право вибору моделі договірних відносин належить співвласникам у багатоквартирному будинку. Виконавці ж повинні укладати договори згідно з прийнятими співвласниками рішеннями.
Міф 6. Закон дозволив поквартирне від’єднання від системи централізованого опалення.
Насправді це не так, адже поквартирне відключення від мереж централізованого опалення і надалі заборонене.
Утім закон дозволив влаштувати систему індивідуального квартирного опалення власникам квартир у тих будинках, у яких на дату набрання ним чинності вже не менше половини квартир було відключено від мереж централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води.
Міф 7. Новий закон усунув місцеву владу від впливу на тарифи та якість житлово-комунальних послуг.
Якщо ж ідеться про комунальні послуги і їх постачальників, то Закон України “Про житлово-комунальні послуги” жодним чином не скасовує вимог інших законодавчих актів щодо регулювання діяльності суб’єктів у сфері природних монополій та на суміжних ринках. Більше того, на вимогу органу місцевого самоврядування управителем і виконавцями комунальних послуг повинна надаватися інформація про кількісні та якісні показники наданих послуг, їхню вартість, а також галузева звітність.
Як раніше повідомляв портал "Знай.ua", у Кіївводоканалі заявили, що зі структури тарифу на холодне водопостачання виключені витрати на повірку приладів обліку енергоресурсу, які вступили в силу з 29 листопада 2017 року. У зв'язку з чим компанія припиняє безкоштовно виконувати роботи по повірці лічильників води. Це ж стосується демонтажу, транспортування та монтаж приладів обліку.