Українцям розповіли, як боротися з каверзами Укрзалізниці, щоб зробити подорож більш приємною і комфортною.

Корисними порадами поділився Центр транспортних стратегій.

Немає квитків

Якщо в системі залишилися лише дорогі швидкісні поїзди, варто спробувати вбити в пошук станції, наступні за великими містами. Наприклад, якщо брати Львів, то це будуть Стрий, Самбір, Ходорів. Однак пам'ятайте, що провідник розбудить вас не перед Львовом, а перед станцією, квиток до якої ви купили. Тому будьте пильні, і не проспіть.

Іноді, відсутність квитків пов'язана із технічними питаннями: узгодженнями з поїздами, які запускають на додаткові маршрути.

Популярні новини зараз
З 1 травня доведеться виживати без допомоги: кому перестануть виплачувати субсидію Українці можуть залишитися без опалення та гарячої води: комунальники попередили про ризики Одні поїдуть, інші не доживуть: як зміниться Україна у найближчі 15 років Доведеться платити по 8,79 грн за кВт: енергетики попередили всіх споживачів
Показати ще

В Укрзалізниці є певний резерв місць, який у міру наближення до дати поїздки викидається в систему. Тому іноді варто перевіряти наявність місць за три, дві або за добу до відправлення поїзда. Буває, що так можна вхопити набагато кращі місця, ніж, якби ви купували квиток за два тижні.

Рулетка при виборі місць

Особливо часто складно купити квитки на сусідніх місцях в швидкісних і регіональних потягах.

Справа в тому, що разнорядки в швидкісних поїздах трапляється через різний рухомий склад - Hyundai, "Тарпан" або сидячі вагони на локомотивній тязі. Наприклад, ви купували квиток, де була показана організація місць в Hyundai, а на платформу подали "Тарпан".

Аналогічна ситуація і з регіональними поїздами: різна модифікація вагонів і різна кількість місць. Якщо ви часто їздите одним напрямком, запам'ятовуйте або записуйте розташування місць. Однак і це не завжди спрацьовує, адже на маршрут замість Hyundai або "Тарпана" можуть подати склад з сидячих вагонів і локомотива.

Іноді бувають і зовсім веселі ситуації - система онлайн бронювання квитків дає збій і тоді вам можуть запропонувати вибрати місця у "вагоні-кінотеатрі", де між сидіннями немає проходу. Тому вибирати квитки доведеться навмання. Виходить така собі залізнична рулетка.

Приховані комісії

Квитки онлайн-продають трохи дорожче, аніж в касі на вокзалі. Різниця виникає через касовий збір. Однак в деяких випадках дорожче і за часом і по грошах обходиться поїздка на вокзал. У касах же, які розташовані в різних районах Києва, квитки також коштують дорожче, порівняно з центральним вокзалом.

Крім цього, в Укрзалізниці є і особливі каси. На столичному Подолі по вулиці Нижній Вал, 33 є каса, яка юридично належить іншій компанії. Виявилося, що там знаходиться туристична компанія "Реал-Тур". Правда не дивуйтеся, якщо при спробі роздрукувати квиток на додатковий поїзд, з вас вимагатимуть гроші за роздруківку вже купленого квитка (в звичайних касах це робиться безкоштовно). У держреєстр фірма "Реал-Тур" внесена як дочірня структура однойменної російської компанії.

Закриті у вагон двері

Якщо ви сідаєте в поїзд на станції Святошин (Київ), потрібно пам'ятати, що там посадка здійснюється не в усі вагони. Тому потрібно заходити в ті, які відкриті, і йти рухомим складом до свого місця. При цьому поїзд може стояти лише 2 хвилини. До слова, будь-яких приміток про обмеження посадки на станції Святошин на сайті УЗ або інформаційних табло на платформі немає. Пасажир дізнається про це, коли оголошують прибуття поїзда, і на платформі починається метушня.

У компанії говорять, що квитки на потяги по станції Святошин, продаються лише у ті вагони, де проводиться посадка. Тобто, якщо ви, через певні обставини, вирішите сісти в поїзд не на Центральному вокзалі, то приготуйтеся до довгого забігу по вагонах.

Без чаю і їжі

Купити чай можна не лише у провідника, а й при купівлі квитка. У деяких потягах можна навіть замовити їжу і також оплатити онлайн. Але, варто підготуватися, адже в деяких вагонах може не виявитися окропу, або тен буде розігріватися занадто довго. Тоді ви можете не побачити свого чаю, тому краще оплачувати за фактом.

Аналогічна ситуація може трапитися і з їжею. Іноді в УЗ трапляються збої, і набори їжі продають на поїзд, де така опція не передбачена.

Закриті туалети

На маршруті руху в поїзда є санітарні зони, як правило, перед великими станціями, де туалети закриваються. Це створює незручності для пасажирів. Якщо в швидкісних і деяких нічних поїздах ця проблема вирішена завдяки установці біотуалетів, то в більшості складів пасажирам все ще деколи доводиться несолодко.

Деякі пасажири вирішують боротися з незручностями самостійно і купують в інтернеті вагонні ключі. Ключ від туалету може обійтися приблизно у 100 грн. Однак, зрозуміло, що провідник навряд чи похвалить порушника, тому до таких методів все ж краще не вдаватися.

Укрзалізниця потихеньку намагається виправити ситуацію з туалетами. В кінці березня оголосили тендер на закупівлю 250 біотуалетів на суму 269,8 млн грн. Торги повинні пройти 12 червня, якраз після введення безвіза.

Здача постілі

Збирання постілі - це прямий обов'язок провідника. Стаття 63 Порядку обслуговування громадян залізничним транспортом, який затверджений Постановою Кабміну №252 від 19.03.1997, говорить: "Постільні приналежності в пасажирському вагоні (матрац, подушка, наволочка, ковдра, простирадло і рушник) видаються провідником вагона в разі сплати пасажиром за його власним бажанням у квиткових касах за користування такими речами. Доставка постільних речей на спальне місце пасажира і збирання їх за 30 хвилин до прибуття пасажира до місця призначення є обов'язком провідника вагона".

Відносити постіль провіднику чи ні - це особиста справа кожного, але, якщо вам почнуть грубити, варто процитувати це положення.

Як писав раніше "Знай.ua", Укрзалізниця роз'яснила, що займатись коханням у плацкартних вагонах заборонено і якщо, парочку зловить провідник, він повинен викликати поліцію.