Багатотисячні збитки, які Київ втрачає на комунальних міських парковках, здаючи їх в оренду за мізерні копійки, неодноразово ставали підставою для скандальних матеріалів у ЗМІ та збиранням протестних акцій за участі столичної громади. І ось, нарешті, це питання було піднято і в Київраді. Знай.ua відвідали засідання Постійної комісії Київради з питань транспорту, зв’язку та реклами та дізналися, як саме міська влада намагатиметься унеможливити подальшу дію добре налагоджених корупційних схем.

До бюджету Києва потрапляють копійки

Розгляд проекту рішення "Про вдосконалення системи організації паркувального простору в м. Києві" став однією з найактуальніших та гостріших питань з плану засідання.

"Це питання має якнайшвидше вирішитися. Із року в рік місто втрачає величезні кошти на корупційних схемах, завдяки яким паркувальні майданчики за копійки здаються в оренду. Як це можливо, що об’єкт в центрі міста на 40 паркомісць здається за 5 тис грн на місяць?! Необхідно терміново змінювати систему і здавати майданчики виключно на Prozorro. Там таких цифр навіть не побачити – так, наприклад, аналогічний об’єкт біля стадіону "Олімпійський" нещодавно був відданий за 250 тисяч", – зазначає депутат Київради Ольга Балицька.

Популярні новини зараз

Прописані, але не проживають: як отримати субсидію, якщо в оселі зареєстровані інші родичі-"невидимки" – покрокова інструкція

Ксенія Мішина після примирення з Олександром Еллертом видала все, що її бісить: "Сказала стоп"

Циклон імені Фаїни Раневської обрушиться на Україну, мороз скакне до -5-7 градусів: синоптик Діденко поділилася прогнозом

Студентка з Шевченка розповіла, як викладач довела її до відчаю: "Плач, с*ка"

Показати ще

У той час, як дехто орендує цілий майданчик всього за 5 тис грн на рік, для звичайного користувача місячний абонемент нині коштує від 315 до 630 грн, залежно від зони паркування. Відповідно, "володар" 40-місної парковки в центрі Києва отримує мінімум 25 тис грн на місяць.
А впродовж року тільки 1 паркомісце приносить від 3780 грн до 7560 грн – і то, це за умови придбання абонементу, не кажучи вже про погодинні звичайні тарифи.

Зламати схеми та не дати часу утворити нові

Однією зі складових головного задуму, прописаних в документі, – здійснення переходу на "прозорий майданчик" у максимально короткі строки.

"В проекті рішення спеціально прописані стислі строки повного переходу на Prozorro – на все про все буде виділено 3 місяці. Все це робиться задля того, аби зруйнувати бандитські схеми, завядки яким корупціонери сьогодні фактично за безцінок орендують у комунальні парковки і заробляють на цьому шалені гроші. До того ж, за такий короткий час ми унеможливимо налагодження ймовірних нових домовленостей та корупційних схем", – відзначає депутат Київради Ольга Балицька.

Згідно з положеннями проекту рішення, одночасно має здійснюватися і інвентаризація існуючих в Києві комунальних паркмайданчиків. І чим раніше це розпочнеться, тим більше реальної інформації вдасться зібрати до моменту повного переходу на платформу Prozorro.

"Інвентарізацію відповідних майданчиків ми розпочали ще рік тому. А що ж стосується розміщення на Prozorro, то останнім часом усі об’єкти, по яких закінчувався строк дії договору оренди, були розміщені саме на цій платформі", – говорить в.о. директора КП "Київпастранссервіс" Олександр Німас.

Втім, жодних цифр ані щодо вже проінвентарізованих об’єктів, ані щодо кількості розміщених та наданих в оренду на он-лайн платформі Олександр Німас так і не навів. Зазначив лише те, що, загалом, на оренді паркувальних майданчиків місто може отримувати не менше 15 млн грн.

Чи справдяться оптимістичні сподівання зруйнувати застарілу корупційну систему, поки що невідомо – наразі ж члени комісії дійшли згоди в усіх пунктах проекту рішення, окрім п.1.3, де йдеться мова щодо розірвання старих договорів. Під час засідання було прийнято рішення створити робочу групу, яка має прорахувати юридично правильні шляхи переходу на нову систему тих майданчиків, строк дії оренди яких не встигне закінчитися в найближчі кілька місяців.

Про подальший розвиток цього питання читайте на порталі Знай.ua.

Раніше Знай.ua писав про масовий протест студентів КПІ проти скандального ректора, які повстали на території університету.

Також Знай.ua писав про те, що міська влада хоче вкласти в метро десятки мільйонів, але їздити комфортніше не стане. Обране оновлення - табло зворотного відліку часу, на яке доведеться витратити щонайменше 15 млн грн.