Відомий український історик, доктор історичних наук Володимир Олександрович детально розповів про "найдавнішу Західноукраїнську ікону". За його словами, прийняття християнства у східнохристиянській, Константинопольській версії та його розвиток протягом століть визначило тісну залежність українського релігійного живопису історії перших століть від зразкового досвіду.

Яскраве тому підтвердження такого зв'язку - старокиївські храми, їх художнє оформлення та відображення відповідного комплексу явищ у літературній спадщині епохи.

Про це Володимир Степанович пише на порталі localhistory.org.ua.

Яворська ікона, фото: localhistory.org.ua
Яворська ікона, фото: localhistory.org.ua

На відміну від Києва, відповідний процес на західноукраїнському ґрунті засвідчено значно скромніше і тільки нові дослідження дали і тут конкретні приклади візантійської гравітації художньої культури.

Популярні новини зараз
У НАТО закликали країни готуватися до тривалого протистояння в Україні: "Війна на виснаження" Російські окупанти заздрять поставкам зброї Україні: у них на контрасті "молоде м'ясо" без бронежилетів Російські загарбники надіслали ешелон старовинних танків Т-62: "пам'ятка" з'явилася на вокзалі в Мелітополі Микола Томенко: "А що там з нашими, українськими гнидами?"
Показати ще

До показових належить найдавніша ідентифікована Західноукраїнська ікона - із зображенням обраних святих, збережена в церкві святого Миколая в селі Явора Турківського району Львівської обл.

Сільська церква не була її первісним місцем призначення: у храмі вціліло чимало ікон різного походження, які потрапили сюди вже в новітній час. Крім того, у другій половині XV століття анонімний Перемишльський художник використовував стару дошку, намалювавши на звороті святого Іоанна Златоуста для молитовного ряду. Яворська ікона збереглася фрагментарно, обрізаної з правого боку, стародавній живопис вцілів тільки у верхній половині.

Збережений фрагмент пропонує два ряди зображених в повний зріст мініатюрних фігур святих і є частиною якогось великого їх зіставлення, склад якого розгадати не вдалося. Він згадує вцілілі тільки в монастирі святої Катерини Олександрійської на Синаї візантійські календарні ікони XII-XIII ст., проте ж зіставлення не календарне.

У верхньому ряду зображені святі архідиякон і первомученик Стефан, святі воїни-мученики Георгій і Микита і Святий Миколай (його фігура справа зрізана). У другому ряду поміщені чотирьох євангелістів - Луку, Марка, Матвія, Іоанна, а також частина лівого боку не ідентифікованої втраченої фігури без виразних індивідуальних ознак.

Раніше повідомляли, молитви 12 апостолам, що оберігають прихильність Бога до вас: вбереже від біди і проблем.

Як повідомляв Знай.uа, шпилька від пристріту або іграшка Сатани? У Церкві пояснили українцям, як віра в "магію" забирає захист Господа.

Знай.uа писав, патріарх Кирило розповів про те, чому в православ'ї шанують святих.