Група вчених-археологів з Великобританії, США та Хорватії, проводячи розкопки неолітичної стоянки на узбережжі Далмації, знайшла горщики з кераміки, які містили залишки сиру. За попередньою оцінкою, його вік – 7200 тисяч років. Таку інформацію повідомляє ScienceAliert.

Уточнюється, що завдяки зібраним археологами даними можна дізнатися, що люди, які проживали на даній стоянці, почали вирощувати рослини і розводити домашніх тварин уже вісім тисяч років тому. Деякі посудини, знайдені на стоянці, вчені визначили до импрессо – декоративного стилю епохи неоліту. Цей стиль був поширений від Адріатичного моря до атлантичного узбережжя. Відмінною його рисою вважаються сліди на кераміці раковин молюска Cerastoderma edule.

Поверхня посудин, як з'ясувалося пізніше, покривали відбитки органічних речовин. За результатами ізотопного аналізу стало відомо, що горщики застосовували для зберігання молочних продуктів, таких як сир і йогурт. У деяких посудинах були виявлені круглі отвори, що, швидше за все, є доказом використання посудин в якості інструменту для приготування сиру.

Дослідники змогли дізнатися, що вік сиру становить приблизно 7200 років, що дає йому статус самого старого сиру з усіх відомих у світі.

Хліб, молоко, м'ясо та навіть яйця: в Україну несеться різке подорожчання на важливі продукти Йдеться майже про 10 тисяч гривень: скільки сьогодні мають отримувати українські пенсіонери Українців поставили у жорсткі рамки: почнуть обмежувати Українцям вказали на два обов'язкові платежі, які не можна ігнорувати

Нагадаємо, що в Єгипті в одній з гробниць був знайдений сир, який заражений смертельно небезпечною бактерією. Він вважався найстарішим із знайдених сирів. Його вік становив 3200 років. На даний момент його вважають найдавнішою біомолекулярним доказом страшного вірусу середземноморської лихоманки.

Раніше «Знай.ua» повідомляв, що вчені виявили небезпечні бактерії, за наявності яких розвивається онкологія і ряд інших серйозних захворювань. Особливо чутливі до них люди з ослабленим імунітетом.

Раніше «Знай.ua» розповів, як виглядала пустеля Сахара 5 тисяч років тому. Риби, мусонні дощі, луки й озера населяли одну з найбільших пустель нашого часу.