24 грудня 1982 року в небо вперше піднявся АН-124 "Руслан" (в термінології НАТО "Кондор"), створений в київському ОКБ Олега Антонова.

Його створювали на противагу американському Lockheed C-5 Galaxy. До "Руслана" цей літак тримав пальму першості у протистоянні та гонці озброєнь між США та Радянським Союзом, як найбільший військово-транспортний лайнер у світі.

Створення "Руслана" повернуло Радянському Союзу першість і подарувало військовій а згодом і цивільній авіації неповторну машину, здатну швидко та якісно перевозити і військові контингенти і гуманітарні вантажі.

"Руслан" - єдиний у світі важкий транспортний літак, здатний робити зліт і посадку з грунтових аеродромів. Шасі складається з 24 коліс.

Крила, скомпоновані на основі суперкритичних профілів. Щоб "Руслан" нормально літав, його оснастили електродистанційною системою управління з рядом аналогових обчислювальних пристроїв. В конструкції використовували композиційні матеріали, що знизило масу порожнього літака. Фюзеляж розділили на дві палуби.

АН має два вантажних люка, оснащених розкладними вантажними рампами. Кабіну обладнали двома бортовими кранами вантажопідйомністю по 10 тонн і пересувними електричними лебідками.

Популярні новини зараз
Реформи і прозорість: експерт розповів, чого вимагають США від України за свою допомогу "Київстар" попередив українців про небезпеку: що треба знати Фруктів не наїмося: який дефіцит чекає Україну Доїхати на роботу і назад – вже не по кишені: проїзд у маршрутках дорожчає
Показати ще

Висота літака становить 21,1 м, розмах крил - 73,3 м, максимальна злітна маса - 392 тонни, вантажопідйомність - 120 тонн, дальність польоту - 16 000 км.

У 1990 році "Руслан" здійснив кругосвітній переліт, покривши 50 005 км за 72 години 16 хвилин і встановивши 7 світових авіаційних рекордів.

Літак Ан-124 створювався, в першу чергу, для повітряного транспортування мобільних пускових установок міжконтинентальних балістичних ракет на базі тягача МЗКТ-79221 Мінського заводу колісних тягачів, а також для проведення великомасштабних десантних повітряних перевезень особового складу, важкої бойової техніки і великотоннажних перевезень в інтересах народного господарства.

На озброєння військово-транспортної авіації СРСР літак надійшов в січні 1987 року, всього було побудовано 56 машин, в тому числі один прототип для наземних статичних випробувань.

Цивільний варіант літака може виконувати польоти на всіх географічних широтах і призначений для перевезення великих вантажів на далекі відстані.

Серійно літак виробляли на Київському авіаційному заводі. Побудували 55 АН-124. 4 літаки розбилися в авіакатастрофах.

Ан-124 "Руслан" перевіз в собі пасажирський літак Challenger 604:

АН-124 поставив понад 20 рекордів. Зокрема, в 1985 році підняв на висоту 10,75 км вантаж вагою 171,2 тонни. Крім того, без дозаправки літак пролетів 20,1 тис км за 25 год. 30 хв.

На борту "Руслана" перевозили золото, валюту, ракетні системи, концертне обладнання групи Pink Floyd. У минулому році літак перевіз з Оману в Нюрнберг бізнес-джет Bombardier Challenger 604. в січні нинішнього року - доставив запчастини для ракет SpaceX в США. Літак подолав 3, 6 тис. Км за 4 год. І 33 хв.

Нагадаємо, Росія намагається присвоїти український винахід. У РФ заявили, що українське КБ "Антонов", де був розроблений Ан-124 "Руслан", не має права інтелектуальної власності на літак.

Як повідомляв портал Знай.ua, весь світ спостерігав за першим злетом у небо надважкого українського літака "Мрія"

Також Знай.ua писав, у віці 83 років помер відомий авіаконструктор Віктор Толмачов, який був одним з творців важких далекомагістральних турбогвинтових літаків Ан-124 "Руслан" і Ан-225 "Мрія"