Їм гарантувалася, крім податкових пільг, десятирічна перспектива та гарантія стабільності, йдеться у матеріалі Фром.юа.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяУ 2021 році нинішній уряд заявив про безпрецедентне оновлення законодавства про інвестиції. В Україну планувалося залучити по 10 млрд. євро щорічно лише у частині «зеленої трансформації».
У 2023 «зелена трансформація» досягла рівня, коли близьке оточення заступника керівника Офісу Президента Ростислава Шурми, як власники електростанцій на окупованих територіях України, отримує фінансування з держбюджету. Одночасно фінансовий комітет Верховної Ради констатує, що за два роки обсяг залучених великих інвестицій – 0 грн.
За повідомленнями ЗМІ тепер інвест-нянею від держави можна називати Ростислава Шурму, якому підзвітні не тільки посадові особи виконавчої влади, державних підприємств, але й керівні особи підприємств, що призначаються за погодженням з ним після «експропріації», як би це не називали в Офісі Президента.
Оперативно відреагувати на ознаки здійснених або планованих корупційних правопорушень для вжиття відповідних заходів мало б НАБУ. Однак, схоже, що провладна кандидатура на посаді директора НАБУ «зламала» інституційну незалежність НАБУ, а нездійсненна реформа САП лише сприяє заколисуванню антикорупційного блоку зі сторони інвест-нянь з Офісу Президента.
Реальність така, що у 2023 році іноземні інвестори, після безрезультатних звернень до НАБУ та САП, просять втрутитись уряд Сполучених Штатів Америки для зупинення настирливо незаконних опікувань вищих посадових осіб України, які мають характер рейдерського захоплення.
Іноземна компанія JKX UKRAЇNE B.V., як власник «переданого у тимчасове управління держави» ПрАТ «ВК «Укрнафтобуріння», у своєму відкритому листі на адресу Посольства США, констатує, що за два місяці після зареєстрованої у червні 2023 року заяви про злочин, НАБУ не розслідувало факти, викладені в цій заяві та її доповненні.
В заявах JKX UKRAЇNE B.V. прямо зазначалося, що до злочинів, передбачених ч. 2 ст. 366, ч. 2 ст. 364, ч. 3 ст. 382, ч. 5 ст. 191 КК України та вчинених групою осіб, до складу якої входять службові особи центральних органів виконавчої влади та правоохоронних органів, причетні, зокрема, співробітники ДБР.
Однак САП, через два місяці бездіяльності НАБУ, чітко визначило, що діяння інвест-нянь та інших співучасників не належать до компетенції НАБУ, та перекваліфікувало кримінальні правопорушення на зручні для інвест-нянь статті Кримінального кодексу. Ці статті дозволили САП передати розслідування ДБР, тобто одному з можливих органів, де працюють співучасники групи осіб, що вчинили злочини, про які заявляло JKX UKRAЇNE B.V.
Залишається відкритим питання, хто ж із незалежних антикорупційних установ більше прислухається до нянь з Офісу Президента, НАБУ чи САП.
Боротися з корупцією в середині країни, схоже, не здатен жоден із спеціально створених органів, які отримали оплату своєї роботи з держбюджету під одночасні гарантії контролю та прискіпливого нагляду інвест-нянь від органів виконавчої влади.