Керівництво "Укрзалізниці" оголосило цього тижня про технічний дефолт. Причиною такого рішення, за словами Максима Бланка, виконувача обов'язків голови "Укрзалізниці", є велика кількість боргів підприємства, малі прибутки та непідконтрольність Донецької залізниці.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися"Справді впродовж останніх років падали обсяги вантажних перевезень. А на цьому "Укрзалізниця" заробляє найбільше. Цьогоріч в індустріальних регіонах росіяни розв'язали війну. Це означає, що там суттєво впало виробництво, а отже, й наші потяги стали робити значно менше прибуткових перевезень. Натомість, витрати на утримання залізничного транспорту лишитися такими, як і раніше", - говорить "Знай" Олександр Жолудь, аналітик Міжнародного центру перспективних досліджень.
Зараз борг "Укрзалізниці" складає 37,5 млрд грн. Керівництво підприємства хоче реструктуризувати 32 млрд грн. із них 5 млрд грн – це борг Кореї і ЄБРР, внутрішній борг - 22 млрд грн.
"Борг "Укрзалізниці" перед державою є складовою державного боргу перед іноземними інвесторами та міжнародними інституціями. Оскільки європейці відмовилися списувати борг Україні та зменшувати відсоткову ставку за ним, "Укрзалізниці" ніде брати грошей", - каже експерт.
"Укрзалізниця" могла б взяти під державні гарантії новий кредит, аби погашати борги перед державою й іноземними інвесторами.
"І дуже правильно, що цього разу керівництво підприємства не вдалося до таких дій. Це б лише більше поглиблювало кризу у галузі, а й відтак – у країні. Натомість, можна сказати, що вказівка оголосити технічний дефолт в "Укрзалізницю" йшла з уряду. Так Кабмін вирішив відреагувати на безкомпромісність іноземних інвесторів стосовно наших боргів. Мовляв, не хочете реструктуризовувати за нашими умовами, будемо оголошувати щомісяця про нові й нові банкрутства підприємств і все одно не віддаватимемо грошей. При цьому не тому, що не хочемо, а тому, що півтора роки тому в нас була на Майдані трагедія, потім східний сусід почав окуповувати нашу територію. Ці факти ми ніяк не могли прорахувати", - зазначає він.
Матеріал за темою Україні вигідний дефолт
На думку Олександра Жолудя, такі дії влади мають змусити іноземних інвесторів переглянути свою позицію у поступках для України.
"Поки вони налаштовані лише подовжувати термін кредитування. Однак нас це не задовольняє. Найвигідніше для нас - списати частину кредитів. Таке вже робили для Польщі та Греції".