За перші п'ять місяців 2015 року, українці купили на 34% менше продуктів, ніж за цей самий період у минулому році. Якщо раніше в чеку у середньому було 25-28 товарів, зараз 18-20. Економлять українці на кожній п'ятій покупці.

Такі дані оголосила Державна служба статистики.

"Раніше я купувала те, що потрібно. Могла собі дозволити якісь незаплановані дрібнички – морозиво, печиво,йогурт, пів кілограма креветок. Тепер купую те, що необхідно, нічого зайвого. Головне щоб дома були крупи, цукор, чай, фрукти та овочі. Дуже виросли ціни і ростуть з кожним днем", - розповідає Олена, вихователька з Волині.

"Ми з чоловіком порадилися та ще у лютому накупили круп – хто зна чи буде врожай і які будуть ціни на нього. Також закупили курятини. Маємо морозльну камеру, тому вирішили заповнити її вщент, аби потім не голодувати", - зазнається Маргарита, з Київської області.

За статистикою подорожчання продуктів найменше зачепило львів'ян і тернополян, а найбільше – жителів центральної України. Продажі по різних регіонах впали на 10,5-12%, а у столиці на 25%.

Популярні новини зараз
Подорожчання майже на 40%: українців чекає "сюрприз" у платіжках Астролог побачив у травні "лихо" для України Німеччина вводить суворі обмеження: як це вплине на українців Як в інших країнах звикли підтирати попу і чому на нас дивляться, як на дурнів: вся справа в культурі
Показати ще

Виробники кажуть, що покупці придбали багато продукції першої необхідності, тому не чекають зростання обсягів торгівлі.

"Попиту чи ажіотажу навіть на поширені продукти харчування вже не буде. Це деякою мірою стабілізує ринок та змусить виробників і торгівельні мережі опустити ціни", - каже генеральний директор ТВК "Львівхолод" Денис Шмигаль.

Читайте також: Україна не пропускає фури з продуктами до Криму - ФСБ

Експерт вважає, що продукти харчування не здешевіють через те, що в аграріїв було обмаль коштів на посівну

"Тому восени будуть низькі врожаї, а високі ціни будуть покривати витрати", - каже Шмигаль.

За статистикою, у першу чергу люди відмовились від консервів (фруктових, рибних, м'ясних) - попит на них упав на 30%, попит на свіже м'ясо, овочі та яйця впав 25%, попит на кондитерські вироби, вершкове масло та безалкогольні напої впав 20%.

Зріс попит лише на сіль – на 11% та на маргарин – на 2%