Американські вчені змусили двох людей читати думки один одного на відстані. Учасники експерименту грали в гру "питання-відповідь": один безпомилково відповідав правильно, про який об'єкт подумав другий учасник евсперімента.

Про це пише журнал PLoS One.

"Експеримент проводили у двох темних приміщеннях, розташованих на відстані півтора кілометрів один від одного", - йдеться в повідомленні.

Читайте також: Дослідники телепортували квант на сто кілометрів

Першому учаснику показували картинку із зображенням якогось об'єкта, який він і повинен був згадати. Потім другий учасник вибирав із запропонованих питань ("Це дерево? Так чи ні?" І так далі), клікаючи на них мишкою.

Популярні новини зараз
Платіть по 700 грн за світло або живіть без нього: українців ставлять перед фактом Поповнення картки через термінали ПриватБанку: чому гроші можуть не зарахуватись Кінець світу все ближче? Експерти знайшли лякаючий напис, який готує до гіршого: "До Землі наближається" Українці намагаються зберегти своє майно перед законом про мобілізацію: що хочуть встигнути
Показати ще

Питання посилали по інтернету відповідаючому, на голову якого надягли енцелографіческій шолом. Відповіді давали таким чином: учасник дивився на один з двох прикріплених до монітора світлодіодів, миготливих з різною частотою.

Отримані відповіді фіксувалися електроенцефалографом і посилалися назад через інтернет запитувачу - і прямували безпосередньо в його мозок, за допомогою транскраніальної магнітної стимуляції і через встановлену над його головою магнітну котушку.

Така симуляція порушувала зорову зону кори головного мозку. При відповідях "так" запитувач бачив фосфен - крапки, фігури та інші зорові відчуття, що виникають у людини без впливу світла на око.

Відповіді "ні" не викликали жодної реакції, і запитувач продовжував висувати здогадки.

П'ять пар учасників провели по 20 раундів гри - десятеро реальних і десять контрольних, з непомітно відключеною апаратурою. Для відгадки кожного об'єкта можна було задавати три питання.

Учасники експерименту успішно розпізнавали задуманий об'єкт в 72 відсотках ігор, а в контрольних раундах - лише 18 відсотків.

"Це, здається, найскладніший досвід по безпосередньому контакту між двома мізками з тих, які до цього проводилися над людьми", - сказав керівник проекту нейрофізіолог Андреа Стокке.