Американська компанія GE Aviation відкрила в Евендейлі в Огайо дослідний центр VESIL. Він займатиметься розробкою методів зниження температури військових літаків. Створення методик і систем охолодження вестиметься ще під час розробки дослідних зразків літальних апаратів.

Розробку планують використовувати, насамперед, в конструкції перспективного адаптивного триконтурного турбореактивного двигуна AETD. Дослідницький центр оцінюватиме зростання температури і взаємодію авіаційного обладнання. Дані отримуватимуть з восьми тисяч показників.

Перспективні бойові літаки оснащатимуть новими радіолокаційними станціями, бортовим радіоелектронним обладнанням і системами озброєння. Всі ці пристрої виділятимуть велику кількість тепла під час роботи. В свою чергу, це зробить літаки більш помітними для інфрачервоних систем виявлення. У компанії GE Aviation вважають, що зайве тепло можна відводити з допомогою двигунів.

Читайте також: Китай випробував гіперзвуковий літак для ядерного бомбардування

Особливістю перспективного адаптивного двигуна стане використання вищого повітряного контуру на додачу до традиційного низького. Під час зльоту та польоту на максимальній швидкості третій контур буде закриватися і двигун підтримуватиме максимальний рівень тяги.

Популярні новини зараз
"Анти-ТЦК у шкарпетці": в Україні почали торгувати новими гаджетами для "бусифікованих" Комунальники знову піднімають тарифи: у скільки обійдеться водопостачання у 2026 році Нова система навчання: учням додали ще один рік у школі Пенсіонерів позбавлять виплат у 2026 році: що потрібно встигнути зробити
Показати ще

На крейсерській дозвуковій швидкістю він буде відкритим, що збільшить тягу двигуна і знизить споживання палива. За попередніми оцінками, основні показники двигуна зростуть на 35%.

Робочий прототип двигуна AETD створять до 2017 року. А на бойові літаки їх почнуть встановлювати після 2020 року.